A W.UP pénzügyi szoftverfejlesztő bejelentette, hogy a korábbi Finastra-főnök szeptember 15-én csatlakozik csapatához, mint befektető és elnök – tudta meg a magyar Forbes. A szakember hozzájárulhat ahhoz, hogy a nemzetközi háttérrel rendelkező bankok a digitális eladások terén fejlődjenek és digitális bennszülött riválisaik irányába mozduljanak.
Vinnai közvetlenül a W.UP-hoz csatlakozása előtt a Finastra (a világ harmadik legnagyobb pénzügyi techcége) chief digital officer (CDO) pozícióját töltötte be. Alelnökként az innovatív digitális banki szolgáltatásokért volt felelős.
Az Európában és azon túl is aktív W.UP 2014 novemberében jött létre Budapesten. A fintech startup azóta látványos növekedést élt meg, 2017-ben közel 7 millió eurós (mintegy 2,12 milliárd forintos) bevételt értek el, köszönhetően azoknak a megoldásoknak, amelyekkel a bankok a felhasználói élményt fokozhatják. A Sales UP névre keresztelt, a visszafordulási arányt csökkentő digitális sales szoftver idén elnyerte a „Best of Show” díját a FinovateEurope eseményén, a kontinens legjobb fintech megoldásait bemutató seregszemlén.
Az új vezető szorosabb kapcsolatot szeretne ápolni a banki ügyfelekkel Európában és a Közel-Keleten, befektetőként pedig további erőforrásokat biztosít a termékfejlesztés gyorsításához.
Manapság a kérdés nem az, hogy a pénzügyi szektornak szüksége van-e a digitalizációra, hanem az, hogy ki tud több terméket és szolgáltatást értékesíteni a digitális térben. A McKinsey kimutatása szerint a kölcsönnyújtásból, illetve a banki értékesítésből tevődik össze a globális banki profit 65 százaléka, ami a 2016-os évben összesen mintegy 1152 milliárd dollár. Ezeket a profittermelő képességeket fenyegetik a kizárólag digitális kihívók, legyen az akár egy neobank, vagy egy olyan nagyvállalat, mint akár az Amazon vagy a Google. Ahhoz, hogy a bankok megőrizzék profitabilitásukat, sürgős intézkedésre van szükségük, ellenkező esetben néhány év alatt pénzügyi „közműszolgáltatók” maradnak alacsony marzzsal.
Vinnai Balázs / Fotók : W.UP
Vinnai szerepe a bankok támogatása lesz abban, hogy elkerüljék a rájuk leselkedő veszélyeket a digitális átállás során. Ahhoz, hogy a digitális értékesítés területén valódi növekedést tudjanak elérni, releváns és személyre szabott banki tapasztalatokra van szükség. „Ketyeg az óra. Százával láttam digitális átállási kísérleteket és a legtöbb bank igyekszik valódi eredményeket elérni. Teljesen világos, hogy min áll vagy bukik egy ilyen kísérlet sikere” – mondja Vinnai. „Mostanra a legtöbb CEO tisztában van azzal, hogy digitalizálniuk kell ajánlataikat és üzleti modelljeiket, ha versenyképesek akarnak maradni. De ha a középvezetés nem naprakész, a teljes szervezet elakad a folyamatban. Azok a bankok, akik úgy döntenek, hogy elindulnak ezen az úton, milliókat költenek a nagynevű beszállítóknál, hogy megóvják régi rendszerüket és elkerüljék a kockázatokat. Ahelyett, hogy olyan új megoldásokat keresnének, amelyek valódi különbséget jelentenének a vásárlói elköteleződésben.”
A jelenleg 41 éves, eredetileg jogász végzettségű Vinnai az IND Group társalapítója és volt CEO-ja. A cég az évek során az európai és közel-keleti digitális banki szolgáltatások vezető fejlesztőjévé és szolgáltatójává vált. Az IND Groupot 16 sikeres év után, 2014-ben a nemzetközi pénzügyi szoftverszolgáltató Misys vásárolta fel, Vinnai a digitális csatornákért felelős alelnök lett. A W.UP-hoz csatlakozása előtt a Misys-utód Finastra alelnöki és digital chief digital officer pozícióját töltötte be. Emellett a vezető közép- és kelet-európai programozóiskola, a Codecool társalapítója.
600 milliót fektet az OTP alapja egy magyar programozóiskolába