Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]


Bővebben

Fotó: AutoWallis

Új közösségi autómegosztó indul – Topmilliárdos hozza el Magyarországra a BMW car-sharing szolgáltatóját

A Németországban és az USA-ban piacvezető DriveNow Veres Tibor Wallis-csoportjával áll össze, 240 BMW-vel és Minivel lehet majd furikázni Budapesten április 29-étől.

Magyarországra jön a világ egyik legnagyobb car-sharing szolgáltatója: a DriveNow 240 autós flottával indul Budapesten. Harmadik szolgáltatóként lépnek a piacra a Greengo és a Mol Limo után – sajnos, teszi hozzá Fischer Péter, a Wallis Autómegosztó Kft. ügyvezetője, a Drive Now-nak bőven látnak helyet a piacon, a konkurensek fölé lőnek. A DriveNow egyértelműen a prémium szegmenst bővítik, efelé eddig csak a Mol nyitott az A Mercikkel, a Drive Now összesen nyolcféle BMW és Mini modellt fog kínálni – alig magasabb árakon.

A megszokott percdíjas árazás mellett napidíjas és óradíjas bérlési lehetőség is igénybe vehető 3, 6 és 9 órás opciókkal. Az autók bérleti díja modelltől függően 99 forint/perc és 129 forint/perc között szóródik, de ha valaki hosszabb útra indul, az óránkénti csomagokkal ezt leszoríthatja 62 forint/percre is.

Nyaralók és utazók előnyben

Az applikáció április 11-től már letölthető mobilra, akik gyorsan lecsapnak, kedvezményt kapnak: akik április 29-ig regisztrálnak, azoknak elengedik a regisztrációs díjat, ezután május 31-ig kedvezményes időszakban 4 990 forint, majd ezt követően 9 990 forint egyszeri díjat kérnek. Mindegyik esetben a regisztrációhoz 25 ingyenpercet lehet leautózni.

A használatban nincs óriási újdonság, a már megszokott módon megy minden: kell hozzá egy mobil és az app, ahol regisztrálni kell, az autót a térképes alkalmazáson lehet lefoglalni, majd PIN-kóddal nyitni. Kulcs ezekben az autókban nincs, gombnyomásra lehet indítani. A parkolás és autóletétel ugyanúgy működik a szolgáltatási területen belül, azon kívül a felhasználó fizet a parkolásért.

A szolgáltatási 63 négyzetkilométeren érhető el a fővárosban, első ránézésre körülbelül hasonló területet fed le, mint a két konkurens. Ami extra a többi szolgáltatóhoz képest, hogy a regisztrációval nem csak Budapesten, hanem 11 további országban – Lisszabontól Milánón át Berlinig – ugyanúgy használhatjuk a helyi flottát, nem kell újra regisztrálni.

Német tengely veti meg a lábát

A DriveNow a bajor autógyártó autómegosztási szolgáltatója, a BMW csoport leányvállalata. 2011-ben indultak, természetesen Münchenben, majd folyamatosan terjeszkedtek a német és osztrák városok felé. 2019 februárjától összeálltak a Daimler car-sharing cégével, a car2góval: a közös céget ShareNow-nak hívják, ami a német piacon 75 százalékos részesedéssel messze piacvezető, ugyanígy az Egyesült Államokban.

A régióban először Budapesten indítják el a szolgáltatást, ez eddig a legkeletibb város, ameddig merészkedtek. Fischer kérdésre elmondta, hogy számításaik szerint 1 milliós lakosság fölött jön ki a matek, hogy érdemes legyen elindítani a szolgáltatást, így Magyarországon egyelőre csak Budapesttel számolnak, de vizsgálják a további terjeszkedés lehetőségét.

Veres Tibor kölcsönadja a BMW-it

A BMW meghatározó régióbeli partnereként és a trendek alapján egyértelmű volt, hogy nekünk kell belevágnunk ebbe a szolgáltatásba – nyilatkozta Müllner Zsolt az AutoWallis igazgatósági elnöke. Az ötödik leggazdagabb magyar, Veres Tibor érdekeltsége, a Wallis csoport az idei tőzsdei bevezetés alkalmával pedig már elhintették, hogy nyitnának a car-sharing piac felé – ez alig másfél hónapja történt, így elég gyorsan bele is vágtak.

Az együttműködés úgy néz ki, hogy új céget jegyeztek be, ez a Wallis Autómegosztó Kft., ami franchise-partnerségre lépett a ShareNow cégcsoporton belül a BMW leányával, a DriveNow-val.

A Wallis Autómegosztó Kft. jogilag a Wallis Csoporthoz tartozik, nem a tőzsdére vezetett AutoWallis Nyrt-hez, de távlatban nem zárják ki a lehetőséget, hogy a tőzsdei cégbe apportálják.

Az AutoWallist az Altera átcímkézésével vitték a Budapesti Értéktőzsdére, a bonyolult folyamat végén a februári hivatalos tőzsdei indulás és részvényfelosztás utáni 200 forint körüli részvényenkénti ár egy rövid ideig ugyan emelkedett 250 forintig, de ezt követően erőteljesen délnek fordult, az előző napokban 130-150 forint között kereskedtek a papírokkal.

 

Önvezető autók és közösségi autózás: ide is beszállna a magyar milliárdos

(A cégstruktúrát pontosítottuk 04.11. 13:10-kor.)


 

"A felnőtt horgászok többsége totál analfabéta. Egy átlaghorgász nagyjából 3 ezreléket tud a horgászatról, én talán 3 százalékot."

Bodrogai Ferenc, a Forest Papír alapítója