Az új önkiszolgáló hirdetési platform a kisvállalkozásokat célozza. A felület lehetővé teszi a kisebb cégek számára, hogy anélkül hirdessenek, hogy a sales csapattal fel kellene venniük a kapcsolatot.
A cég abban reménykedik, hogy így több hirdetőt tud bevonzani, ezzel enyhítve az ellene fortyogó indulatokat és tiltásokat – írja az amerikai Forbes.
Júniusban az indiai kormány 58 másik alkalmazással együtt betiltotta a kínai videomegosztó platformot is, amivel a cég a legnagyobb felhasználói bázisát veszítette el.
Mike Pompeo amerikai külügyminiszter üdvözölte India döntését. Szerinte „csak az töltse le a Tiktokot, aki a Kínai Kommunista Pártra szeretné bízni a személyes adatait.”
Az új hirdetési platformmal kapcsolatban több bizalmi probléma is felmerült. Felhasználói szempontból kérdéses, hogy az önkiszolgáló platformon keresztül elhelyezett hirdetések nem tartalmaznak-e félrevezető információt.
Hirdetői oldalon kérdéses, mi biztosítja a céget arról, hogy reklámjai ne egy megkérdőjelezhető felhasználó által készített tartalom mellett jelenjenek meg.
A Tiktok bejelentése szerint technológiai és emberi moderátorokat is be fog vetni, hogy megóvja a hirdetőket a kifogásoló tartalom mellett való megjelenéstől, és minden olyan posztot le fognak venni, amelyek ellentétesek a közösségi irányelvekkel.
Az új platform beindítása érdekében a Tiktok 100 millió dollárnyi hirdetési jóváírást biztosít a kisvállalkozások számára. A cégek egyelőre még az Egyesült Államokban is pályázhatnak az ingyenes hirdetésekre, mivel ott még nem lépett érvénybe konkrét tiltás a cég ellen.
Borítókép: Kon Karampelas / Unsplash