Az, hogy a mesterséges intelligencia miatt munkahelyek szűnnek meg, jól ismert tény. Arról viszont, hogy az AI új szakmákat is létrehozhat, kevesebb szó esik. Ilyen új szakma a CRM (ügyfélkapcsolat-kezelő) menedzser is, derül ki az Edutus Főiskola sajtóközleményéből.
A mesterséges intelligencia alkalmazásának egyik leggyorsabb ütemben fejlődő területe a marketing. Az ügyfélkapcsolat-kezelő szoftver (CRM – Customer Relationship Management) a vásárlási és vevői szokásokról a vállalatoknál összegyűlt információhalmaz feldolgozását végzi a mesterséges intelligencia révén.
A működéséhez viszont nélkülözhetetlen egy szakember, aki menedzseli a létrejövő információhalmazt. Ő a CRM-menedzser.
A magyar piacon sokkal kevesebben rendelkeznek a CRM-szoftver működtetéséhez kellő tudással, mint amennyi szakemberre szükség lenne. A szakemberhiány oka az, hogy a CRM-rendszerek túl gyorsan váltak széles körben elérhetővé – néhány éve magas áruk miatt jóformán csak a multik engedhették meg maguknak a használatukat. Ekkor viszont még nem volt szakemberképzés, azt a rendszer szállítója „adta” a szoftver mellé, meglehetősen drágán.
A munkaerőpiacon tehát a mai napig csak azok a szakemberek vannak, akiket korábban a nagyvállalatok képeztek ki, emiatt pedig a cégek egymástól happolják el a munkaerőt – nem ritkán milliós fizetésért.
Ezt ismerte fel az Edutus Főiskola: az intézmény két szemeszterből álló CRM-menedzserképzést indít a piac meghatározó szereplőivel (Microsoft, SAP, Salesforce, Zoho, a hazai MiniCRM) együttműködve.
Borítókép: Hack Capital / Unsplash