Emlékszünk még azokra az időkre (vagy ha más nem, szüleink meséltek róla), amikor fél Közép-Európa ölte egymást a bécsi Mariahilferstraßén, hogy a zsákmányt a Trabant tetőcsomagtartójára gumipókozva szállítsa haza? Vagy arra a gyönyörű történetre, amikor az azóta csődbe ment elektronikai áruház budaörsi nyitónapján rendőrök tettek rendet a parkolóban éjszakázó és ott összeverekedő lapostévé-felvásárlók miatt? Az őrjöngés manapság az online térben folyik.
34 másodperc alatt kapkodtak el 175 darab Asus notebookot, a Microsoft játékkonzoljából 250 darabot adtak el egy perc alatt, egy budapesti internetező pedig 1 977 550 forint értékben rendelt nélkülözhetetlen elektronikai eszközöket az eMAG akciójában – olvashattuk a nap hírét az elektronikai áruház sajtóközleményben. Szépen fogytak az iPhone-ok is, de
akár műfenyőt, gumiabroncs-szettet vagy kutyaeledelt is lehetett vásárolni a soha vissza nem térő akció keretében.
Már nem a lapostévé a sláger, volt, aki 1 399 990 forintos, ívelt, Smart, 4K Ultra HD QLED televíziót vett a dél-afrikai hátterű áruháztól. Reméljük, nem olvassa ezt a cikket, mert ugyanez a típus egy gyors keresés után
ma Black Friday nélkül is 200 ezer forinttal olcsóbban, 1 199 999 forintért kapható.
Egy másik megdöbbentő rekord szerint egy nyíregyházi vásárló egy autó árát költötte el az akcióban: nagy fenyőfát kell majd vennie, hogy elférjenek a 4,1 millió forintért rendelt ajándékok.
De ez még mind semmi az amerikai adatokhoz képest, ahol percenként 1 millió dollárt költöttek a vásárlók, ezzel megdőlt minden idők vásárlási rekordja. A 100 legnagyobb amerikai online kereskedőnél Hálaadás Napján és a Black Friday-en, vagyis múlt csütörtökön és pénteken összesen 7,9 milliárd dollárt költöttek az amerikaiak. Ez 18 százalékkal több, mint egy éve. A legnagyobb szeletet természetesen az Amazon harapta ki a tortából, egyes becslések szerint akár a forgalom felét is ők bonyolíthatták le.
Nem csoda, hogy a cég tulajdonosa, Jeff Bezos lett a világ legújabb százmilliárdosa.
A Black Fridayre rákeresve egyébként egészen szép kis gyűjteményt találunk videókból, többek között olyan címekkel, mint „Craziest Black Friday Disasters Compilation 2017” vagy „Black Friday Chaos Compilations”. Ez a műfaj sem jöhetett volna létre, ha nincs a Black Friday! Íme egy csodálatos videó:
Mi nem vettünk semmit, készül a decemberi lapszám. Szerdától az újságárusoknál!