Partit szervezel, étteremmegnyitót tartasz , vagy performanszművész vagy és a következő akciódra gyűjtesz nézőket? Ha van egy kis pénzed, ez az app segít, hogy ne csak éhes galambok kapirgáljanak a gondosan megszervezett eventeden.
Egy sikeres megnyitó előre eldönheti egy új hely vagy rendezvénysorozat sorsát. Minden burzsoá biznisz buzzra vágyik, azaz arra, hogy azonnal tolongjanak előtte az érdeklődők. Szerencse, hogy most már mindenre van egy app az életben, még erre a problémára is.
A Surkus már két éve működik, cégekkel, éttermekkel és rendezvényszervezőkkel köti össze a felhasználóit, egyelőre csak amerikai nagyvásorokban. Az alkalmazás a Facebook-adatokat felhasználva csekkolja, hogy milyen események érdekelhetik a felhasználóit, és értesíti őket azokról. Amiben viszont különbözik egy régimódi – annyira a 2000-es évek – programajánló hírlevéltől, az az, hogy adott esetben fizet is nekik egy-egy megjelenésért.
Sorban állni egy ma nyitott újhullámos kávézó előtt vagy beülni egy művészfilm premierjére 5-100 dollárt érhet, de az átlagos kifizetések 25-40 dollár kozott mozognak eseményenként. A résztvevők akkor kapják meg a jussukat, ha nem lépnek le túl korán, és ha ottlétük alatt látványosan élvezik a helyzetet. Persze az sem árt, ha közben nem kürtölik szét, miért is vannak tulajdonképpen ott. Ha jól viselkednek, PayPal rendszeren keresztül kapják meg a pénzt, amiért gondosan megdolgoztak, a kezdő vállalkozás pedig promóciós költségként könyvelheti el a kiadást.
A Washington Post cikkében felvet néhány kapcsolódó etikai kérdést, de belátja, a crowdfunding, crowdsourcing, crowd investing korában miért éppen a crowdcasting maradna ki?