Mit tegyen, aki lemaradt?
Mi történt? Miután hetek óta azt harsogja minden állami felület és egyre több újságcikk is, hogy január 15-én megszűnik az Ügyfélkapu, végül elérkezett a határidő: január 16-tól az állami ügyintézéshez már valóban nem elég a hagyományos felhasználónév–jelszó páros. Aki ezentúl interneten akar intézkedni, annak most már csak az Ügyfélkapu+ vagy a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás marad, amelyek a régi Ügyfélkapunál biztonságosabb bejelentkezési módot kínálnak. De mi lesz azokkal, akik mégis lemaradtak, és a határidő lejártával sincs még sem Ügyfélkapu+-uk, sem DÁP alkalmazásuk? Ők semmilyen behozhatatlan hátrányba nem kerültek, írja a Telex.
Mit kell tenni? Aki még nem váltott, a határidő lejárta után is megteheti, és ehhez továbbra sem kell még csak a kormányablakba sem bemennie, ha nem akar. A bűvös január 15. jelentősége az volt, hogy ügyeket intézni ez után már valóban nem lehet az interneten keresztül Ügyfélkapu+ vagy DÁP nélkül: sima ügyfélkapus belépéssel már egyetlen állami ügyintéző felület nem enged be. Egyet kivéve: magán az ugyfelkapu.gov.hu oldalon továbbra is be lehet jelentkezni pusztán a felhasználónév és a jelszó beírásával, és be lehet állítani az Ügyfélkapu+-t. Másra tehát már nem jó a régi Ügyfélkapu, de a biztonságosabb utódját továbbra is lehet igényelni az interneten keresztül. Digitális állampolgár pedig szintén bármikor lehet bárki, azaz a Digitális Állampolgárság Programhoz is ugyanúgy lehet a határidő után csatlakozni.