Egy héttel azután, hogy átvette az irányítást Elon Musktól, a Twitter közösségi médiavállalat új főnöke, Linda Yaccarino felvázolta a „Twitter 2.0.” terveit.
Yaccarino arról beszélt,
a vállalat küldetése, hogy a világ legpontosabb valós idejű információforrásává váljon.
Egy sor tweetsorozatban, amit az alkalmazottaknak is elküldött, az új Twitter-vezér visszhangozta Musk célját, miszerint a Twitternek át kell alakítania a „globális városi teret”, írja a BBC. Szerinte ez segítene „előbbre vinni a civilizációt az információk szűretlen cseréje és a nyílt párbeszéd révén azokról a dolgokról, amelyek a legfontosabbak számunkra”.
Nyílt párbeszéd vagy dezinformáció?
Mióta Musk tavaly felvásárolta a Twittert, a céget komoly kritikák érték a dezinformáció elleni fellépésével kapcsolatban. Novemberben a Twitter visszavonta a koronavírussal kapcsolatos dezinformáció elleni előírásait, tehát nem szűrik a járvánnyal kapcsolatos álhíreket. A múlt hónapban pedig az kavart vihart, hogy a vállalat kilépett a félretájékoztatás elleni uniós önkéntes megállapodásból.
Musk május 12-én jelentette be, hogy megvan az utódja. Az eredeti terv az volt, hogy Yaccarino hat hét múlva követi majd a Twitter vezérigazgatói posztján. Az új vezető azonban a vártnál korábban kezdte meg a munkát, mindössze néhány nappal a biztonsági vezető lemondása után.
Yaccarinónak tulajdonítják, hogy segített átvezetni a NBCUniversal médiaóriást a változó technológia okozta iparági változásokon. Korábbi szerepkörében átdolgozta a vállalat reklámértékesítési üzletágát, és ő állt a Peacock nevű, reklámokkal támogatott streaming platform 2020-as elindítása mögött is.