Amióta Elon Musk nyélbe ütötte 44 milliárd dolláros gigaüzletét, többször is leállt a Twitter. Hol csak az idővonal nem működött, hol a képek nem töltöttek be, de egy biztos: már nincs elég ember a fejlesztéshez.
Egyre gyakrabban akadoznak a Twitter szolgáltatásai, és egyre több helyen repedezik az alkalmazás kódja. Bár a közösségi oldal leállását általában néhány órán belül sikerült orvosolni, a háttérben húzódó folyamatokból az derül ki, hasonlóra számíthatunk a jövőben is.
Ahogy a Platformer is írja, hétfő reggel például a twitterezők csak annyit vettek észre, hogy nem működnek a linkek, a hivatkozásokra kattintva hibaüzenet ugrik fel. A képek sem töltöttek be – néhányan képernyőfotókat kezdtek el megosztani a hibákról, amiket mások nem tudtak megnézni, éppen a hiba miatt.
A hétfői leállás egybeesett azzal, hogy a Twitter programozási felületét elzárták a nyilvánosság elől. Ezt a lépést még február 1-jén jelentette be a vállalat. A fejlesztőknek továbbra is elérhető a felület, de nekik is fizetniük kell érte.
A kulcsfontosságú átállást azonban egyetlen szoftvermérnök felügyelte, miután Elon Musk mindenki mást kirúgott a vállalattól. Ő hétfő reggel véletlenül elrontotta a konfigurációváltást, ez okozta a szolgáltatás akadozását a több százmillió felhasználó számára.
Összedőlt a kártyavár, nincs aki felépítse
A Platformernek nyilatkozó dolgozók szerint Musk nagyon dühös volt, de a szoftvermérnökök csak Slacken próbálták egymás között megoldani a problémát, mást nem tudtak tenni.
„A kódrendszer indokolatlanul törékeny. Teljesen át kell írni” – írta később az oldalára a dollármilliárdos üzletember, aki korábban azt ígérte, felgyorsítja és megbízhatóbbá teszi az oldalt. Egy neve elhallgatását kérő alkalmazott is azt mondta a lapnak: ha bármi változás történik a Twitteren, összeomlik az egész rendszer.
A rendszer összeomlása más közösségi oldalaknál is előfordul, de nem mindegy, mennyi idő alatt állítják helyre. Musk tisztogatása után mindössze 550 teljes munkaidőben dolgozó szoftverfejlesztő maradt a cégnél, akik nem bírják a terhelést. Idén eddig legalább hatszor akadozott a Twitter, csak februárban négyszer, múlt héten pedig az idővonal nem működött az alkalmazásban.
„Már annyira hozzászoktunk ezekhez, hogy fel sem kapjuk a fejünket rá. Ez van, ha kirúgod a cég 90 százalékát” – mondta egy alkalmazott. A hétfői hiba helyreállítása egész délelőtt tartott, emiatt kezdtek sokan posztolni a betöltetlen képekről.
Úgy tűnik, Musknak fontosabb a saját brandje, mint a Twitteré. Azt már sikerült megoldani, hogy az ő tweetjei külön kiemelést kapjanak az algoritmusban, de a leállásokkal továbbra sem tudnak mit kezdeni. Az alkalmazottak a magazinnak azt mondták, már csak nevetnek az egész helyzeten.
Nem csak a Twitter szűkítette a dolgozók létszámát: korábban egy részletes cikkben foglalkoztunk a techcégeket érintő leépítésekkel.