Az elmúlt hónapokban összes európai munkavállalójától megszabadult az ikonikus dobozok gyártója, mostanra az is kiderült, hogy nem véletlenül.
Mi történt? A teljes európai piacnak, így Magyarországnak is hátat fordít a műanyag élelmiszer-tárolók szinonímájává vált amerikai márka, a Tupperware, írja a hvg.hu. A magyarországi búcsút a cég kelet-közép-európai részlegének vezetője, Vojtěch Zmrzlík jelentette be január 10-én, amikor saját Facebook-oldalán közölte, hogy nem hosszabbítják meg a márka termékeinek forgalmazására vonatkozó licenszüket.
Mi következik ebből? Nem sokkal később a vállalat termékeinek hivatalos szlovákiai forgalmazója is megerősítette, hogy a Tupperware globális csődje miatt hiába alakultak jól az európai számok, a kontinensen a gyártást és az árusítást is leállítja a cég, már csak a raktárban maradt termékeket értékesítik.
Európai búcsú. Magyar szemmel a legfontosabb változást azonban az jelenti, hogy a vállalat mostantól legfontosabb piacaira összpontosítja erőforrásait, ezek között pedig nemhogy Magyarország, de még Európa sem szerepel. Legszebb napjaiban a Tupperware (pontosabban a hálózatába tartozó háziasszonyok) több mint 80 országban értékesített műanyag dobozokat, ez mára 8-ra csökkent: az Egyesült Államok mellett a szomszédos Kanadára és Mexikóra, Brazíliára, valamint Kínára, Indiára, Malajziára és Dél-Koreára. Az európai búcsú a cégvezetés szerint nem végleges, ha sikerül egyenesbe hozni a működést, a jövőben újra terjeszkednének Európa felé, de ez még több évbe telhet.
Kontextus. A márkát tavaly ősszel a hitelezői által alapított Party Products LLC vásárolta meg. Az új tulajdonos akkor közölte, hogy a működés zavartalanul folytatódhat, nem sokkal később azonban jelentős változásokat jelentettek be: vezérigazgatónak leigazolták azt a Laurie Ann Goldmant, aki az alakformálú alsóneműket gyártó Spanx felvirágoztatásában játszott kulcsszerepet, majd a Tupperware-hez hasonló értékesítési modellből kinövő Avon élén szerzett vélhetően a műanyagdobozos cég számára is hasznos tapasztalatokat. Az új vezetés azt is jelezte, hogy a jövőben a digitális értékesítésre helyezik a hangsúlyt – látszólag tanulva a csődig vezető vesszőfutás hibáiból.