Az amerikai showbiz új szintre emelte a valóságshow-hős fogalmát: egykük elnök lett, a többiek beérik azzal, hogy családnevükből milliódolláros márka lett.
Azt gondolnánk, hogy a valóságshow-hősök kora lejárt. Hát nem. Tessék megnézni az Egyesült Államok következő elnökét. Az amerikai NBC országos csatornán évekig futó The Apprentice (A gyakornok) c. showműsornak nem elhanyagolható szerepe volt abban, hogy Trump 33,7 millió fős követőtábort szedett össze a közösségi médiában, ahonnan egyszerű és sokszor populista üzeneteit könnyedén juttatta el a változásra vágyó amerikai szavazóknak.
Bár a valóságshow-sztár Trump is a tévéből indult, rajongóit már maga szedte össze a Twitteren, Facebookon és az Instagramon – egészen odáig, hogy az előválasztáson komoly szereplővé elő nem lépett, tulajdonképp maga építette fel saját táborát (szemben Hillary kampánygépezetével).
Ahogy a legjobban fizetett valóságshow-sztárok amerikai listáját vezető Kim Kardashiannál sem csak az a kérdés, hányan nézik a tévében, sokkal inkább az, hogy 165 millió ember követi éjjel-nappal, mit csinál. És ezzel Kardashian 51 millió dollárt keresett (a 2015 és 2016 júniusa közti időszakban az adók levonása előtt).
Sőt, az amerikai Forbes listáján, ahol a legjobban kereső valóságshow-hősöket sorjázta tavalyi teljesítményük alapján, egyértelmű, egyetlen klán leigázta Amerikát. A Kardashian-Jenner lányok több mint 120 millió dollárt kerestek az előző évben. Egésze a hetedig helyen kell lapozni, míg olyan szereplőbe nem botlunk, aki se nem Kardashian, se nem Jenner.
Nem túlzás, család valamely tagja állandóan jelen van: vagy az amerikai nappalikban a képernyőkön vagy az okostelefonok kijelzőjén. Ez az, amit a szponzorok több millió dolláros szerződésekkel honorálnak. Hiába a botrányok, a Kardashianok visszafogottnak egyáltalán nem nevezhető stílusa, a sokszor közönséges és harsány viták és beszólások, még a Fendi marketingstratégái is úgy gondolták, butaság lenne nem szerződni valamelyik családtaggal. Ezenkívül a Karadashianok megjelentek az Andriod Play-ben és az AppStore-ban is, játékaikat és appjaikat is milliók töltik le Amerikában.
Nem egyszerű celebekről van szó: a klán nevéből tudatosan formáltak márkát, szinte valamennyi üzleti érdekeltségüket magukról nevezik el. És ez láthatóan jól jövedelmez. A legtöbbet kereső popénekesnő tavaly 170 millió dollárral Taylor Swift volt, a Kardashian-klán 124,5 millió dollárt kasszírozott. A Forbes becslése szerint egyetlen szponzorált poszttal a családtagok 200 ezer dollárt keresnek.
Ez azt is jelenti, hogy ha Kim Kardashian kettőt posztol Facebookon azzal hozzávetőleg annyit keres, mint Kevin Spacey egy House of Cards epizóddal.
6. Kourtney Kardashian – 10 millió dollár
A Keeping Up With The Kardashians c. reality show mellett a Manuka Doctor bőrápoló termékeit népszerűsíti.
5. Kris Jenner – 11,5 millió dollár
A család feje, ahogy magát hívja, „momager” – odafigyel milliomos celeblányai pénzügyeire is.
4. Khloe Kardashian – 15 millió dollár
Már 2013-ban 10 milliót tett zsebre, keresetét az sem vetette vissza, hogy koktélos showját hamar lefújták. A rajongótábora, akárcsak az egész családé, elég kitartó – emiatt a szponzorok még mindig imádják.
3. Kendall Jenner – 17 millió dollár
A modell, akinek a közösségi média ágyazott meg, a családi reality mellett a kifutókról szedte össze a legtöbb pénzt, a Forbes legjobban kereső modellek listáján is ott van. A legújabb trendeknek megfelelően, ő is adott ki saját applikációt – amivel még több pénzt söpört be. Szerződése van a Fendivel, az Esteé Lauderrel és Karl Lagerfelddel is.
2. Kylie Jenner – 18 millió dollár
Újabb klántag, a listán a legfiatalabb, 19 éves és rögtön a második helyen. A Kardashian-show mellett saját kozmetikai cégének köszönhetően került ilyen előkelő helyre. A tinik imádják a saját magáról elnevezett appot, valamint a Kendall & Kylie mobiljáték is népszerű.
1.Kim Kardashian West – 51 millió dollár
Már nem elég a milliós követőtábor, a szponzori szerződések, a tévéshow-ból származó milliók. Kim saját emojikat tartalmazó appal tört be a mobilpiacra és itt is nagyon jól keres Amerikai legtöbb követővel rendelkező celeb hősnője. A Keeping Up With The Kardashians c. realityre kőkemény üzletet épített – a család pedig követi őt a kitaposott úton. Férje az ismert rapper, Kanye West – már akkor címlapon vannak, ha csak kilépnek az utcára. Ez nekik nemhogy 200 ezer, de egy fia dollárjukba se kerül – cserébe azonnal pénzre váltják a népszerűséget. Egy poszt a Facebook-on, és a kassza csilingel.