40 új üzletet nyit a Lidl, így már 250 boltra növeli a hálózatát. Piaci részesedésük 20 százalék fölötti, új logisztikai központot is nyitnak.
Mi történt? A német hátterű Lidl 210 boltról, 250 boltra növeli a hálózatát és új logisztikai központot nyit Kiskunfélegyházán, írja a Telex.
A társaság húszéves magyarországi születésnapja alkalmából megrendezett sajtóeseményen jelentették be a 40 új egység nyitását. A kiskunfélegyházi logisztikai központ már az ötödik lesz.
A GFK piackutató legfrissebb (2024. szeptemberi) havi adatai szerint a Lidl piacvezető:
- a Lidlnek 20,8 százalékos piaci részesedése volt.
- a második helyen álló Spar 14,2 százalékot,
- a szintén diszkontszemléletű Penny 9,9 százalékot,
- a Tesco 9,4 százalékot,
- az Aldi 7,9 százalékot,
- a Coop 6,4 százalékot,
- az Auchan 3,9 százalékot,
- míg a CBA 2 százalékot ért el.
Háttér: A Lidl a német Schwarz cégcsoport egyik tagja, a tulajdonos Dieter Schwarz a Forbes szerint 38 milliárd eurós vagyonával a világ 37. leggazdagabb embere. A csoport tagja a Kaufland lánc is, de csak a Lidlnek már 13900 üzlete van világszerte. Európa nagyjából teljesen lefedett, az Egyesült Államokban pedig keletről nyugatra terjeszkednek. A Schwarz 575 ezer munkavállalót foglalkoztat, az összes árbevétel 167 milliárd euró, ezeknek az adatoknak nagyjából a kétharmada, háromnegyede csak a Lidl száma.
Export: Magyarországon a Lidl az egyik legnagyobb hazai exportőr, tavaly már 338,2 millió euró (135 milliárd forint) értékben vitte ki a Lidl a külpiacokra a magyarországi beszállítók termékeit, összesen 651 termék ment 28 országba, tíz éve még csak 106 termék összesen 9 országba.