Uri Gotlibovichot nem zökkenti ki holmi gazdasági válság. A Hummusbar ügyvezető alapítója a koronavírus gazdasági pusztítása ellenére a következő öt évben százra bővítené éttermei számát. A G7 cikke szerint a terjeszkedés nemcsak a hazai, hanem az európai piacot is értintené.
„A Hummusbar kicsiből indult, de ahogy az lenni szokott, a lelkesedés vitte, nem a profizmus. Nagyra nőtt és profi lett” – írtuk a cégről a Forbes magazin 2018. májusi számában.
Az izraeli Gotlibovich egy „high-tech biznisz” révén keveredett Budapestre 2003-ban, azonban ennek nem lett jó vége. „Itt ragadt, nem akart visszamenni a bukta után, bizonyítani szeretett volna. Két évig élt teljesen egyedül, barátok és rokonok nélkül egy furcsán idegen városban, tervezgette, hogy mit csináljon” – írtuk két éve a Forbesban.
Mivel az otthoni humusz hiányzott neki a legjobban, végül tízezer kölcsöndollárjából megnyitotta az étel köré épülő Hummusbart a Kertész utcában. Két évre rá ezt egy újabb egység követte az Alkotmány utcában, majd jött a jelenlegi székhely az Október 6. utcában.
Gotlibovich jókor vágott bele, Budapest ekkor már egyre népszerűbb volt a külföldi turisták körében, és az egészséges ételek iránti fogékonyság is fokozódott. Egy törzsvendég révén megszületett az első franchise-üzlet is a Bartók Béla úton, és utána jött a többi humuszbár alapító.
A cégnek ma már 6 saját és 6 franchise üzlete van Magyarországon, Szófiában 4, Pozsonyban és Lisszabonban pedig 1-1.
A G7 mai cikkéből kiderül, hogy a jövőben a cég a franchise növekedésére helyezi a hangsúlyt, külföldön a helyi partnerek, itthon a bevásárlóközpontok felé nyitnak. A legnagyobb kihívásnak a megfelelően képzett és motivált munkaerőt tartják, mivel az éttermi munkákat nem szívesen vállalják hosszú távon az alkalmazottak. Gotlibovics úgy látja, hogy több jól képzett munkavállaló lesz majd a piacon, mivel a vírus miatt a nyugati országokban is sokan elveszítették az állásukat.
A korlátozások miatt március óta ők is a házhoz szállításra álltak át, amire a túlélés egyik eszközeként tekintenek.
A Hummusbarnak most a legnagyobb segítséget a partnerek jelentik, több üzlet bérleti díját sikerült csökkenteni, egy bevásárlóközpont pedig egy hónapra elengedte a bérleti díjat. Gotlibovich a jövőben ezzel a céggel közösen tervezi a következő üzlet megnyitását is.
Borítókép: Hummusbar Facebook-oldal