Június 14-én újra elindulnak a FlixBus nyaralójáratai. Horvátország és Montenegró 14 tengerparti települése közvetlenül megközelíthető lesz zöld távolsági busszal, Közép-Dalmáciába minden nap lesz éjszakai összeköttetés – írja közleményében a cég.
A FlixBus szerint a legközelebbi tengerparti célállomásra, Zadarba nyolc óra lesz az út éjszakai busszal Budapestről, emellett napi rendszerességgel elérhető lesz még Biograd, Vodice, Sibenik, Trogir és Split is. Péntekenként Dél-Dalmácia legnépszerűbb városaiba is indul majd távolsági busz, így Dubrovnikba, Kotorba, Tivatba, Budvába és Herceg Noviba is átszállás nélkül utazhatnak a nyaralók.
Nemcsak az Adria, hanem a Földközi-tenger nyugati partja is összeköttetésbe került Magyarországgal, idén nyáron Nápolyba heti öt, Barcelonába heti négy alkalommal indulnak zöld buszok.
Május közepén a Balaton összeköttetésbe került Németország keleti nagyvárosaival, Berlinnel és Drezdával, de Prágából is szállít majd nyaralókat a társaság Siófokra és Balatonföldvárra, utóbbi idén vált az európai buszhálózat részévé.
A zöld buszokon WiFi, kényelmes ülések, nagy lábtér, konnektorok és mosdó is található, az árszabás az alábbi táblázat szerint alakul.
A FlixBus nagyon rákapcsolt: pár éve még lasszóval kergették az üzemeltetőket (nincs saját flottájuk) most meg egy csomó országban sorban állnak, hogy zöldre festhessék a buszaikat. Annyira, hogy Magyarországon a Volánbusz is beszállt melléjük. Logikus a lépés, még ha elsőre kicsit meghökkentő is, két okból. Egyrészt magyar állami tulajdonú cégről van szó, másrészt évtizedek óta az Eurolines szövetség keretében működtek, ebből léptek át hirtelen a Flixbushoz.
De mi sem bizonyítja jobban a kölcsönös elégedettséget, mint hogy a bécsi útvonalon olyan sűrítést vezettek be, hogy többször félóránként indulnak a járatok. A FlixBus sztoriról a májusi Forbesban írtunk bővebben.
Így tarolta le Európát a fapados busz – a Volánbusz is beszállt melléjük