A Tiktok öt év alatt érte el az egymilliárdos felhasználószámot, a Facebooknak ehhez hét év kellett.
Viharos tempóban nőtt a Tiktok az elmúlt években. 2018 januárjában 55 millió felhasználója volt világszerte, decemberre ez a szám 271 millióra emelkedett, 2019 decemberére pedig már 507 millióra nőtt. A cég 2020 nyarán 700 millió havi aktív felhasználóról számolt be, s alig több mint egy év elegendő volt a bűvös, egymilliárdos számhoz – számolt be a CNBC.
A Tiktok öt év alatt érte el az egymilliárdos felhasználószámot, utánuk a kínai Wechat volt a leggyorsabban növekvő alkalmazás, ennek valamivel több mint 7 év kellett az egymilliárdos bravúrhoz.
A Facebooknak majdnem bő 7 évre, az Instagramnak 8,5 évre, a YouTube-nak 8 évre, a Whatsappnak közel 9 évre évre volt szüksége a szám eléréséhez.
Egyelőre nem sikerült másolni
A Tiktok Kínából származik, eredetileg Dǒuyīn volt a neve. 2012-ben alapította a pekingi ByteDance nevű cég videómegosztó közösségi szolgáltatásként, rövid tánc-, szinkronéneklés, tehetségvideók készítésére. Az alkalmazás Kínában 2016-ban vált elérhetővé IOS- és Android-platformokon, majd egy évvel később Kínán kívül is. 2017-ben aztán egyesült a musical.ly hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozással, és Tiktok néven futott tovább.
Az elmúlt időszakban több versenytárs is igyekszik másolni a Tiktokot hasonló szolgáltatások indításával,
ezek azonban nem találnak akkora közönségre. A Facebook egy éve indította el az Instagram Reels-t, a Snapchat a Spotlighttal kísérletezik, a YouTube 2020 szeptemberétől működtet Shorts néven egy versenytársat.
Mi is többször foglalkoztunk a közösségi felülettel, azzal, hogy vajon mit tud a Tiktok, amit a Facebook nem? És valamit nagyon tud, ha már megverné a Facebookot és világuralomra törne.
Fotó: Solen Feyissa