A Tesla részvényárfolyama a hónap eleje óta annyit emelkedett, hogy Elon Musk cége minden eddiginél közelebb került értékben a Toyotához.
Több mint 190 milliárd dolláros piaci kapitalizációjával a Tesla még mindig a 210,5 milliárdot érő Toyota mögött kullog, pedig június első harmadában már 23 százalékot emelkedett Elon Musk cégének részvényárfolyama. Elég további mintegy 11 százalék, s ha a Toyota részvényei eközben nem drágulnak, a Tesla utol is éri, írja a Bloomberg.
Ahogy a grafikonon is látható, a Tesla piaci kapitalizációja annak ellenére felzárkózott a Toyota mögé – a Volkswagené mellett pedig már el is húzott –, hogy nagyságrendi különbség van a kibocsátásuk között. A kaliforniai Palo Altó-i székhelyű elektromosautó-gyártó az első hónapban 103 ezer járművet készített, vagyis mindössze négy százalékát a Toyota 2,4 millió autójának.
E hét szerdáján egyetlen nap alatt kilenc százalékot ugrott a Tesla részvényárfolyama, és először zárt ezer dolláron, miután Musk közölte: ideje a Semi nevű e-kamion gyártását felpörgetni. A cég sanghaji óriásgyára 100 ezer Semit lesz képes az első évben leszállítani, és ez a Wedbush Securities szerint főként Kínában kínál a cégnek hatalmas lehetőségeket.
A Tesla januárban lépett elő a világ második legértékesebb autógyártójává, amikor megelőzte a Volkswagent.
Most már kétszer annyit ér, mint német riválisa, amely szerdán bejelentette, hogy a kitűzött időpontban, a nyár végén kezdi el leszállítani ID.3-as villanyautóját.
A Tesla ralliját a legújabb versenytárs, az elektromos és hidrogénmeghajtású kamionokkal előrukkoló Nikola körüli hájp is erősítette.
Mindeközben a Toyota 80 százalékos profitcsökkenést vár 2020-ra, és arra számít, hogy legkorábban a jövő év első felében térhet vissza az autógyártás a járvány előtti szintre. A Toyota részvényárfolyama mintegy tíz százalékot esett az év eleje óta, és nagyjából 17 százalékkal alacsonyabb a 2015-ös rekordjánál.
A Toyota piaci kapitalizációjába beleszámolják azt a 14,3 százaléknyi saját részvényt, aminek az értéke 30 milliárd dollár. A Bloomberg szerint a Teslának nincsenek saját részvényei.
Bár a Toyota a Prius nevű hibridautójával úttörő volt az alternatív meghajtású járművek piacán, túl sokáig esküdött a hidrogén üzemanyagcellás verzióra, és csak későn állt rá a teljesen elektromos autóra. A cég mostanában kezdett invesztálni a villanyautókba, az önvezető járművekbe és a futurisztikus városokba.
Kép: Taun Stewart // Unsplash