Kétszer ugrott a mélyvízbe: először a Vígszínházat hagyta ott Pintér Béla társulatáért, aztán utóbbit a filmezésért. Ő is végigment a vörös szőnyegen, amikor Deák Kristóf Mindenki című filmje Oscar-díjat kapott. Szabadúszóként mégsem érezheti magát anyagi biztonságban, akkor sem, ha mostanában is zsinórban készíti a filmeket, kapja a díjakat. Szamosi Zsófia portréja az októberi Forbesban.
Szamosi Zsófia számára egy teljes hónapnyi előkészítő munka előzte meg az Egy nap című film forgatását: elkezdett ismerkedni a filmben szereplő gyerekekkel, értük ment az oviba, a bölcsibe, játszott velük. „Enélkül irreális elvárás lett volna, hogy hagyják, hogy megpusziljam vagy megorrszívó-porszívózzam őket” – mondta Zsófia a Forbesnak.
Szilágyi Zsófia filmdrámáját november elején mutatják be, de a cannes-i filmfesztiválon már a legjobb alkotásnak választották a kritikusok, és Szamosi Zsófia főszereplőként a nyáron Szarajevóból és Kassáról is elhozta a legjobb női főszereplő címet.
Zsófi és húga, a szintén színésznő Szandtner Anna már gyerekkorában megismerkedett a színházi öltözők, színészbüfék világával: édesanyjuk, Cserje Zsuzsa dramaturgként dolgozott. „Talán valamennyire beteljesítettük azt az álmát. Ő is színésznő szeretett volna ugyanis lenni” – mondta Anna, aki jelenleg a grazi Schauspielhaus társulatának a tagja.
Arról, hogy Zsófi miért hagyta ott a Vígszínházat, majd Pintér Béláékat, hogy mit gondol a tehetségéről Deák Kristóf, a Mindenki rendezője, illetve hogy mit forgatott idén ősszel a színésznő, az októberi Forbesban olvashattok.
Fotók: Orbital Strangers