Új, kifejezetten kiszállításra szabott almárkát indít a Gerbeaud, Petit Gerbeaud néven. A mostaninál szélesebb közönséghez szeretnének vele eljutni.
A Petit Gerbeaud többhetes fejlesztés után kerül a piacra, a klasszikus sütemények megjelenését a kiszállításhoz igazították és új receptekhez is nyúltak. A süteményekért és a jövőbeni bővülő kínálatért Mártha Róbert, az Onyx cukrásza és egyben a Gerbeaud kreatív cukrászvezetője, valamint Tóth Ágnes Executive séf felel. „Az összes egységünk bezárása utáni sokkból felocsúdva, az Onyx étterem, az Émile Ház és a Gerbeaud kávéház szakemberei dolgoznak ezen a projekten, hogy egy hosszú távon is életképes almárkát hozzunk létre” – mondta Niszkács Anna, a Gerbeaud Gasztronómia Kft. ügyvezető-tulajdonosa.
A márka webshopjában az árak 690 forinttól indulnak, és a legdrágább sütemény is ezer forint alatt marad.
A sütemények mellett alkoholos italok is rendelhetők, és az igényeknek megfelelően fokozatosan bővítenék a kínálatot péksüteményekkel, illetve a konyha hideg és meleg ételeivel. A kiszállítást a saját kollégáikra bízták, betartva a szigorú egészségbiztonsági előírásokat. 5000 forint feletti rendelés esetén Budapest teljes területére ingyen szállítanak a hét minden napján, a 2500 és 5000 forint közötti megrendeléseket 900 forintért szállítják, míg a 2500 forint alatti megrendeléseket a Vörösmarty téri kávéházban lehet átvenni.
„A legfontosabb számunkra ezzel a projekttel az, hogy a csapatot megtarthassuk, munkát és lelkesedésre való okot adjunk nekik, de nem utolsó szempont a bevételi forrás sem, hiszem március 18-a óta minden egységünk zárva tart. Ráadásul alkotni is lehetett, ami egy kreatív csapat számára nagyon ösztönző”
– mondja Niszkács Anna arról, miért indultak viszonylag később a házhoz szállítással. „Nagyok vagyunk, 220 alkalmazottunk van több egységünkben, megfontoltan akartunk dönteni. A Petit Gerbeaud-val nemcsak átmeneti megoldást szeretnénk, hanem hosszútávon is életképes almárkát, amit bár a válság szült, de lehetőség arra, hogy egy széles közönséghez is eljusson a Gerbeaud-élmény.”
Március 15. óta alkalmazottaik 35–40 százalékától kellett megválniuk, de ebben a projektben a szakácsoktól a cukrászokon át a pénzügyesekig mindenki benne volt.
„A következő hetekben cukrászként szakácskodunk, szakácsként cukrászkodunk, menedzserként kiszállítunk, igazi családként támogatva egymást. Így a nehéz időkben kollégáinknak munkát, vendégeiknek egy kis boldogságot fogunk házhoz szállítani. Ez a legfőbb küldetésünk az újranyitásig” – tette hozzá Fekete Marcell, a cég F&B stratégiai igazgatója, a Petit Gerbeaud-projekt kitalálója.
Fotó: Orbital Strangers archív // Niszkács Anna és Pintér Katalin