A gyorséttermek szokatlan gyakorlatai számtalan városi legendát szültek világszerte, az amerikai Chuck E. Cheese’s-t viszont most olyan vádak érték, amik az egész láncot veszélyeztethetik – írja a The Verge.
Az itthon (és Európa-szerte általában) ismeretlen Chuck E. Cheese’s egy olyan, elsősorban kisgyermekes családokat célzó amerikai étteremlánc, ahol a szlogen szerint frissen készült pizzát árulnak, a gyerkőcök pedig a helyi játékteremben vezethetik le a hétköznapi feszültséget. A Chuck E. Cheese’s-t 1977-ben alapították, 2017-ben világszerte 608 étterme volt, és bár korábban is érték furcsa vádak a céget (többek között hogy szerencsejátékra tanítja a gyerekeket), komolyan vehető támadásra eddig nem volt példa.
Aztán jött Shane Dawson youtuber új filmje és most áll a bál a Chuck E. Cheese’s háza táján.
Dawson a másfél órás filmben összeesküvés-elméleteknek jár utána, és többek között a Chuck E. Cheese’s-zel is foglalkozik, mert létezik egy internetes legenda, miszerint az étteremben a megmaradt pizzaszeleteket nem dobják ki vagy semmisítik meg, hanem a megfelelő rendelések esetén új pizzákat raknak össze belőlük, amiket persze a vásárlók tudta nélkül, teljes áron értékesítenek. A legenda alapját azok a furcsa fényképek képezik, amelyeken az étterem pizzái láthatóan össze nem illő, különböző méretű és vágószélű pizzákból állnak össze.
Dawson és csapata ellátogattak az egyik étterembe, és szembesültek a furcsa külsejű pizzával, majd egyet otthonra is rendeltek, hogy megpróbálják összerakni a szeleteket. A kísérlet sikertelen volt, a filmet pedig mind ez idáig több mint 17 millióan nézték meg világszerte (Shane Dawsonnak 20 milliónál is több feliratkozója van a Youtube-on). Az étteremlánc magától nem reagált a botrányra, de a The Verge kérdésére tagadták a vádakat.
„A videóban elhangzott állítások minden kétséget kizáróan hamisak. Itt nincs semmilyen összeesküvés – a Chuck E. Cheese’s pizzatésztái frissen készülnek az éttermekben, emiatt pedig nem tökéletes az alakjuk, de mindig nagyon finomak” – írta a vállalat.
Dawson filmje február 11-én debütált, a Chuck E. Cheese’s pedig eddig nem állt elő jogorvoslati kéréssel. A fenti magyarázat viszont nem teszi egyértelművé, pontosan miért nem illeszkednek a szeletek, és arra a kérdésre sem ad választ, hogy a feltét miért tűnik teljesen összeegyeztethetetlennek az internetet bejárt fotókon. És hogy miért érdekes ez? Mert valószínűleg érdekes esettanulmány lesz belőle. Nemrég Jeff Bezos, az Amazon vezére lépett egy olyat, amire senki sem számított, (megzsarolták a saját pucér szelfijeivel, de ahelyett, hogy befeküdt volna a zsarolónak, kiterítette a kártyákat a nyilvánosságnak) de ott azt mondták, hogy a balhé személyes jellegű volt, ezért nem estek nagyot a részvények. Itt viszont egy étteremlánc termékéről van szó, lényegében emiatt mennek oda a vevők, ha maga a termék kompromittálódik, az végzetes lehet a cégre nézve. Itt még jogi lépés nem történt, ami érdekes. Aztán ott van a felelősség kérdése is. A Youtuber nem újságíró, és számtalanszor elmondja, hogy ez csak egy elmélet – de érdekli ez azt a több tízmillió embert, aki megnézi ezt a videót? Akármi is lesz a vége, biztos, hogy tanulságos lesz.
Kép: Shane Dawson / YouTube