Szárnyal a Disney jegyzése, miután a cég 10-10 Star Wars és Marvel sorozatot jelentett be a következő évekre.
Alaposan felpattant a Disney árfolyama, miután a cég több tucat új animációs és élőszereplős sorozatot jelentett be a Disney+ csatornára, köztük 10 Star Wars-szériát is. A cég jegyzése már az amerikai tőzsdenyitás előtt is bő 7 százalékos pluszban van. A Disney tegnap este tartotta éves befektetői bemutatóját, amin már a négyórás időtartamból is érezhető volt a nyomás: gurítani kellett valami nagyot, hogy további lendületet adjanak a Disney+ platform minden várakozást felülmúló évének.
A vállalat gurított is: tíz Star Wars sztori mellé tíz Marvel-sorozat is érkezik, valamint további 15 animációs vagy élőszereplős sorozat lesz még a következő években.
A Disney a csatornáján most futó Star Wars sorozat, a Mandalorian sikerét igyekszik meglovagolni, amely sorozat feledtetheti az új trilóga és a spinoff-filmek bukását. A 10 új sorozatnak része lesz a már nagyon várt Obi-Wan Kenobi történet, de saját sorozatot kap a Birodalom Visszavág hőse, Lando Carlissian, valamint Ashoka Tano is, aki a nagy sikerű Clone Wars animációs sorozatban volt Anakin Skywalker tanítványa, majd a Mandalorianban is feltűnik. Sőt, még a híres droidok, R2D2 és C3PO is saját történetet kapnak, Droid Story néven, de jövő év végén érkezik Mandalorian harmadik évada is.
A Marvel-univerzumból többek közt Sólyomszem, Loki kap külön sorozatot, valamint a Wanda Maximoff, és android szerelme Vision a párosa is.
A Jól ismert nevek mellé a vállalat felmelegít több, nagy sikerű bradnet is, amikből akár franchise-t is építhet. A bemutatón elhangzott, hogy a Jégkorszak, az Egy Éjszaka a Múzeumban című filmeket is felmelegítik, valamint egy rég nem hallott név, az Apácashow is külön spinoffot kap.
A Disney-nek nagyon bejött a járvány, a Diseny+ platform növekedése még az optimista becsléseket is felülmúlta:
tavaly novemberben indult, és már 86 millió előfizetőnél jár
– írja a The Verge. A csatorna indulásakor ezt a célt nagyjából 2024-re várta a menedzsment. A vállalat alaposan ráfekszik a hirtelen jött felhajtásra: a New York Times szerint a következő öt évben 8,6 milliárd dollárt fordítanak tartalomgyártásra. A frissített várakozások szerint 2025-re már 250 millió felhasználó körül tartanak.
Borítókép: Disney // Facebook