Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Fotó: Thought Catalog / Unsplash

Így nyerné meg a Snapchat-alapító az influenszerekért folytatott háborút

Evan Spiegel cége egy új alkalmazásban az influenszerek és a hirdetők egymásra találásában segítene. Persze, nem jófejségből.

Nem is olyan régen a Snapchat még nem volt igazán népszerű platformja a közösségi média pénzért hirdető sztárjainak (influenszereknek), akik a pénzkereséshez inkább olyan felületeket választottak, mint a Youtube, az Instagram, vagy a Tiktok.

Ez mára alaposan megváltozott.

A Snapchat alapító-vezérigazgatója, Evan Spiegel csütörtökön megtartott éves konferenciájuk alkalmával bejelentette, létrehozták a Creator Marketplace nevű alkalmazást. Az applikáció az influenszerek és a hirdetők egymásra találását és partnerségek kialakítását segíti.

A piac, ahol a Tiktok már lépett, a Facebook még csak tervezi

Az ilyen típusú alkalmazások nem új keletűek a közösségi média kínálatában, a Tiktok tavaly jött ki hasonló felülettel, míg a Facebook egyelőre csak fontolgatja a funkció hozzáadását felületéhez. Az, hogy ezek a gigacégek is ilyen irányban fejlődnek jól mutatja azt az iparági törekvést,

hogy a top influenszerek megnyerésével még több látogatót lehet magukhoz csalogatni.

„A Snapchat lehetőséget nyújt az alkotóknak, hogy feltűnjenek a platformon és üzleteket építsenek ki” – mondta az amerikai Forbesnak Zach Lupei, a Snapchat egyik termékmenedzsere.

Mégis mi ez az egész? Pattanásig feszült az Apple és a Facebook évek óta tartó hidegháborúja

Pénzzel motiválják a minél több feltöltést

A Snapchat évtizedes fennállásának nagy részében leginkább üzenetküldő szolgáltatás volt. Ez a fókusz néhány éve aztán elmozdult. Discover nevű oldaluk már a hírességek, kimondottan a platformra szánt videóival volt tele. A felület azonban az átlag felhasználónak nem volt csalogató, ők inkább más platformokat választottak arra, hogy az időnként brutális elérésű videóikat publikálják. 

A Snapchat ezért tavaly novemberben úgy döntött, hogy hozzáadja az oldalhoz a Spotlight nevű csatornát, és közölték, hogy

egymillió dollárt fizetnek azoknak, akik a legtöbb elérést hozzák.

A Snapchat riválisai hasonló módszerekkel dolgoznak. Pénzt adnak azoknak az alkotóknak, akiktől azt remélik, hogy tartalmaikkal tudják növelni más felhasználók elkötelezettségét az oldal iránt. Úgy tűnik, hogy a taktika bevált, a Snapchat az utóbbi időben jelenősen növelte közönségét, havonta több mint 500 millió felhasználója van.

A Crator Marketplace nevű alkalmazás most leginkább a már menő alkotókra céloz, az ő megnyerésük azonban költséges törekvést. A Snapchat úgy döntött, hogy jövő hónaptól átgondolják a fizetéseket. A döntést azzal indokolták, hogy a nagyobb rugalmassággal több alkotót és piacot tudnak megjutalmazni. Arra nem feleltek, hogy ez azt jelenti-e, hogy több, vagy kevesebb pénzt fizetnek-e majd az egyes influenszereknek.

 

Oszd meg!