Január 26-án szenvedett helikopterbalesetet a kosárlabda legendás alakja, Los Angeles mellett, Calabasas környékén ütközött hegynek a gépe. Kobe Bryant 41 éves volt, élete felét, 20 évet töltött a legprofibb szinten, mindvégig a Los Angeles Lakers csapatában kosárlabdázott, az elmúlt években azonban befektetései révén is a hírekbe került.
A Business Insider két éve írta meg a Kobe Bryantről szóló anekdotát, amit a Cápák között ottani verziójában, a Shark Tankben „zsűriző” Chris Sacca osztott meg egy podcastben.
Sacca (aki olyan cégek korai befektetője volt, mint a Twitter, az Uber, az Instagram vagy a Kickstarter) azt mesélte, néhány évvel azelőtt vonakodva belement egy találkozóba a legendás NBA-sztárral. Hamar kiderült azonban számára, hogy Bryant más, mint a többi wannabe-befektető profi sportoló.
„Azt mondtam neki, nézd, ha komolyan gondolod, akkor bizonyítsd be. Küldeni fogok neked egy csomó dolgot, amit el kell majd olvasnod, egy csomó TED Talks-videót, amit meg kell nézned, és ha elvégezted a házi feladatot, majd beszélhetünk a befektetésről. Nem gondoltam volna, hogy meg fogja csinálni, azt hittem, találtam egy könnyű utat, hogy lerázzam.”
Bryant azonban nem hátrált ki a dologból.
„A következő hónapokban folyamatosan pittyegett a telefonom az éjszaka közepén. Kobe volt: elolvasta ezt a cikket, csekkolta azt a tweetet, bekövette ezt és ezt az embert, ilyesmik. Szó szerint hajnali kettő és három között küldte az üzeneteket,
a feleségem meg is kérdezte: viszonyod van Kobe Bryanttel, vagy mi van?”
Végül Saccát ugyanúgy elbűvölte Bryant, mint a kosárlabdázót a Szilícium-völgy.
„Éjjel-nappal írt, tényleg komolyan gondolta. Ugyanolyan megszállottsággal dolgozott az ügyön, mint ahogyan az edzésekhez, a sérülésekből való rehabilitációhoz, valójában mindenhez hozzááll. Ezt a hozzáállást csak a legeslegjobb vállalkozóimban láttam.”
Arra már egy másik, a Forbes.comon megjelent cikk emlékeztet, hogy Kobe Bryant egyszer azt mondta, reméli, hogy 20 éven belül az emberek már elsősorban befektetéseiről, nem pedig kosárlabdázó múltjáról ismerik majd.
Bryant 2014-ben 6 millió dollárt adott a sportitalgyártó-márka Bodyarmor 10 százalékos tulajdonrészéért. 2018-ban a Coca-Cola magasabb cégérték mellett fektetett be, 200 millió dollárra repítve Bryant részesedésének értékét. Még ugyanabban az évben 100 millió dollárt fektetett be média- és tech-cégekbe, tavaly szeptemberben pedig partnerével, Jeff Stibellel bejelentették, hogy alapjuk 18 befektetésen van túl, 10 exittel.
Bryant alapvetően négy befektetői elvre támaszkodott, ezeket ebben a videóban foglalta össze.