A humanitárius szervezet sajátmárkás portékái a vásárlóknak is bejönnek: az elmúlt két évben 3,5 millió forint bevétel származott a Magyar Vöröskereszt kereskedelmi tevékenységből.
Két éve dobták piacra az első árucikkeket, hogy a bevételt olyan tevékenységi területekre fordítsák, melyekre kevesebb adomány érkezik.
A termékek árusításával a szervezet a támogatásnak azt az új formáját is igyekszik népszerűsíteni, amikor a vásárlók egyszerűen a fogyasztói döntésükkel segítenek.
A kereskedelmi tevékenység kezdetben fej- és elemlámpa értékesítésben merült ki, majd ezt követte a szaloncukor, később pedig a világító kulcstartók és csíptetős olvasó lámpák. A tervek szerint, az év második felében egy különleges kávédesszerttel is találkozhatunk a legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncok boltjaiban. A csomagoláson megjelenő logón kívül a „Finom támogatás” szlogen jelzi a Magyar Vöröskereszt sajátmárkás édességeit.
Az eddig befolyt 3,5 millió forintot főleg szállítási költségekre fordították, így az adományok gyorsabban eljuthattak a rászorulókhoz.
A termékeket jelenleg az ország 134 pontján lehet megvásárolni.