Nem kínálnak tovább szuperolcsó jegyeket a Ryanairnél. Véget ér a 10 eurós jegyek korszaka, ilyenek ajánlatokat a következő években nem lehet látni náluk. Michael O’Leary, a fapados légitársaság vezérigazgatója azonban hisz abban, hogy az emberek továbbra is repülni fognak.
Az elszállt üzemanyagárak miatt nem tudnak többé nagyon alacsony áron jegyeket kínálni a Ryanairnél, a fapados légitársaság átlagos viteldíja 40 euróról a következő öt évben 50 euróra emelkedik – mondta el Michael O’Leary vezérigazgató a BBC-nek.
A következő években ezért nem lehet számítani az egy eurós, a 0,99 eurós vagy a 9,99 eurós jegyárakra.
O’Leary azonban bízik abban, hogy az emberek költségeik növekedése ellenére is fognak repülni, csak sokkal árérzékenyebben.
A kereskedelmi járatok jelenleg a globális CO2-kibocsátás 2,4 százalékát teszik ki. Az ágazatra nagy nyomás nehezedik, hogy csökkentse az éghajlatra gyakorolt hatását.
O’Leary szerint azonban a közúti szállítás és a hajózás összességében nagyobb mértékben járul hozzá a CO2-kibocsátáshoz.
Véleménye szerint nem helyes, hogy a légi közlekedésből származó kibocsátások csökkentésére helyeződik a fókusz.
Elmondta, hogy a Ryanair üzemanyag-hatékonyabb repülőgépekbe fektet be, de a fosszilis tüzelőanyag-felhasználást akkor lehetne sokkal nagyobb mértékben csökkenteni, ha a közúti járművek esetében benzinről és dízelről elektromos eszközökre váltanak.