Az app kitalálja, hogy milyen filmeket szeretünk – minél többet értékelünk, annál jobb találatokat kapunk.
Két közgazdász és egy építési vállalkozó – Győri Ferenc, Szabó Gergő és Gáspár Olivér – épp együtt autózott, amikor a filmekre terelődött a téma. Sokszor nem jutottak dűlőre afölött, hogy mit nézzenek, mert ami az egyiknek tetszett, az a másiknak nem. Ekkor született meg a Kiflee ötlete – a filmajánló/értékelő alkalmazás, ami egy idő után kiismeri a felhasználó ízlését.
“Az ötletünk kidolgozása után úgy gondoltuk, hogy megnézzük, hogy a teóriánk valóban helyes-e. Csináltunk egy weblapot, amin visszajelzéseket gyűjtöttünk, ebben a fázisban csatlakozott hozzánk Alberti Rita és Moroncsik Ádám. Ritát még a gimiből ismertem és tudtam, hogy az egyik legjobb marketinges, így őt próbáltuk meggyőzni, hogy csatlakozzon. Ádámot pedig már Rita ajánlotta aki egy szuper arculatot álmodott meg nekünk” – mondta Gáspár Olivér a Forbes.hu-nak.
A weblap tavaly novemberben startolt el, és mivel jók voltak a számok, úgy ítélték meg, hogy tényleg érdemes belevágni. Januárban kezdtek el fejlesztőket keresni a projekthez. “Így találkoztunk Nagy Szabolccsal és Nagy Lászlóval, akik az Inniodot viszik, annyira megtetszett nekik az ötlet, hogy árajánlat helyett inkább csapattagnak szálltak be.”
Az első androidos béta verzió még a nyár közepén jött ki. “Addig csak apróságokra költöttünk, szóval idáig eljutottunk körülbelül 500 ezer forintból. A fejlesztés pedig február óta zajlik. A publikus android verzió pedig november 23-án jött ki, körülbelül 6 millió forintot tettünk bele, de nem költöttük el mindet.”
Az app eddig jó számokat hoz, egy hét alatt százezer filmértékelés született a rendszerben. Jelenleg ugyan csak az androidos telefonokra lehet letölteni, de januárra tervezik az iOS-kompatibilitást is. A filmeket a TMDd adatbázisából szerzik, így nem nekik kell felölteniük, és lényegében minden film megtalálható náluk.
A Google Play-ről lehet letölteni az appot, ezután a Facebookos profilunkkal tudunk belépni. A filmeket piktogrammok segítségével lehet értékelni, nem pedig skálán. Ha valamit borzasztónak ítélünk meg, akkor adhatunk neki egy vécépapírt, aztán utána jönnek az egyszer nézhetők, majd a király filmek, végül gyémántot adhatunk annak a mozinak, amit akárhányszor meg tudnánk nézni. Az értékelt filmek megjelennek a profilunkon, az ajánlóba pedig olyan filmeket kapunk, amiket a mi ízlésünkhöz hasonló felhasználók értékelnek, szóval nehezebb lesz lyukra futni. A rendszer egyre okosabb lesz, vagyis minél többször értékelünk minél több fajta filmet, annál jobban be tudja majd lőni, mit néznénk meg szívesen. A csapat szerint az alkalmazás egyik előnye, hogy nagyon gyorsan lehet értékelni, és gyorsan is tudunk majd információt szerezni, nem kell kritikákat olvasni. A pontozási rendszer sem a hagyományos, az osztályzatnál sokkal konkrétabb és egyszerűbben eldönthető kérdés az, hogy megnéznéd-e a filmet és ha igen hányszor?
A Kiflee üzleti modellje háromféle forgatókönyvet tart esélyesnek a bevételszerzésre: “Vannak ugye a klasszikus reklám elhelyezések, a másik, hogy szeretnénk összekötni majd az appot különböző online videotékákkal, itt ugye jutalék lenne. Valamint szerintünk remek lehetőség ez a platform a különböző filmforgalmazóknak, hogy a célközönségüket elérjék” – mondta Olivér.
Terv az is, hogy az applikációhoz idővel közösségi funkciókat adjanak, így a a felhasználók idővel majd például cseveghetnek is egymással.