A vasárnap esti rangadón az FC Barcelona Madridban győzte le 3-2-re a házigazda Real Madridot, és vette át a vezetést a bajnokságban (ugyanannyi pontjuk van, a Real Madrid egy meccsel kevesebbet játszott). A meccs több mint 600 millió nézőhöz juthatott el – a sportértéke mellett hihetetlen üzlet is lett a spanyol bajnokság örök riválisainak mérkőzése.
A Nielesen Sport kimutatása szerint a tavaly Barcelonában játszott meccs (1-1 lett a vége) 42,5 millió dollárnyi (12 milliárd forint) értéket generált a szponzoroknak. Az élő közvetítés alatt a képernyőn megjelenő üzeneteket, a mezszponzorokat, és a stadionból vetített hiretéseket is beszámították ebbe. A Nielsen az alapján kalkulál, hogy a különböző csatornákon keresztül mennyibe kerülne egy hirdetőnek, hogy ennyi embert elérjen.
A “bevétel” 87%-a jutott az akkor otthon játszó Barcelona támogatóinak – ez az arány most a Madrid javára lehetett hasonló. Csak a 90 perces meccs TV-közvetítése generált 26,8 millió dollárt (60%). A meccsek előtti beharangozókban rendre elhangzik, hogy 500-600 millión nézhetik a meccset, ez kissé túlzó szám, valószínűleg ennyi emberhez juthat el (rendre közel 100 országban közvetítik). Az amerikai Forbes szerint a valós szám valahol 50-100 millió között lehet, ami azért nem csekély így sem. És ami ennél is megdöbbentőbb: a Nielesen szerint a közösségi médiában megjelenő képek, videók, hírek 5,1 millió dollárhoz jutottják a szponzorokat (ez azt jelenti ebben az esetben is, hogy ennyi pénzt kellett volna fizetnie a hirdetőknek az elérésért cserébe). A közösségi média egyre fontosabb értékteremtő a szponzorok számára is.
A Facebook-on vagy a Twitteren keresztül a vendégcsapat is tud értéket generálni a saját szponozorainak,
vagyis nemcsak az a csapat jár jól, akinek a stadionjában rendezik a mérkőzést. A Real Madridnak és az FC Barcelonának is egyenként több mint 100 millió követője van Facebook-on, vagyis a csapatok közel annyi embert elérnek a saját csatornáikon külön-külön, mint a TV-közvetítés összesen.