Egy friss tranzakcióval bevásárolta magát a svéd és norvég társkereső piacra a Randivonalat üzemeltető Dating Europe Zrt. Weiler Péter képzőművész vállalkozása a Mötesplaten nevű platformot vette meg.
A Mötesplatsen (magyarul: Találkahely) megvásárlásával 6,5 millió euróra bővül majd a Dating Central Europe Zrt. (DACE) árbevétele, amely jelenleg mintegy 2 millió eurót tesz ki – tudatta a Forbes.hu-val Weiler Péter ügyvezető, a magyar társkereső társtulajdonosa. (2020-ban a nyilvános cégadatok szerint 551 millió forint volt az árbevétele.)
A DACE mögött Weiler Péter mellett a Russmedia Equity Partners áll befektetőként, és mint Weiler a Portfolio.hu-nak elmondta,
az a céljuk, hogy európai hálózatot hozzanak létre, ennek pedig nagyon fontos lépése, hogy a mostanihoz hasonló platformokat vásároljanak meg a jövőben is.
A Mötesplatsen Svédországban és Norvégiában, elsősorban a prémium szegmensben működik csaknem húsz éve, az elmúlt 15 évben a Schibsted tulajdonolta.
Az előfizetéses üzleti modellre épülő Randivonal Magyarország első online társkeresőjeként indult, mára további társkeresőkkel bővítette portfólióját. A teljesség igénye nélkül a Randivonal mögötti tulajdonosi kör üzemelteti a Csajok és Pasik nevű társkeresőt, a Melegrandi.hu-t és a „sugar” kapcsolatokat ösztönző (sugardaddy-kre és sugarmommy-kra utazóknak kitalált) és emiatt sok kritikát is kapó Punch.hu-t is.
A DACE a Mötesplatsennel együtt hat európai országban lesz jelen, Weiler szerint konszolidált árbevétele meghaladja majd a 2,5 milliárd forintot.
Helyi hősök a slow dating piacán
A Randivonal egyébként konzervatívabb, komoly kapcsolatokra létrejött társkeresőnek fejlesztettek, az úgynevezett „slow dating” műfaját viszi, akárcsak most felvásárolt svéd-norvég társa. Weiler szerint mindkét szereplő a Facebook és a Google árnyékában dolgozó „helyi hős”.
Közös adatbázist nem terveznek létrehozni, mivel úgy látják, hogy szolgáltatásuk helyi szinten erős, így ezt a jövőben is megőrizik majd.
A covidjárvány ellenére a DACE tavaly rekordévet zárt (nyeresége 60 százalékkal magasabb volt, mint egy 2019-ben), és idén is tart a növekedés, miközben kifejlesztettek egy videóalkalmazást, amit beépítettek minden platformjukba.
„Az emberek már máshogy állnak az online ismerkedéshez – mondta el Weiler. – Ennek oka, hogy a karantént követően vissza tudtak térni az életbe, és már kevésbé kapaszkodnak az online megoldásokba. Az online ismerkedés soha nem váltja ki az offline ismerkedést, nem is az a célja, hogy helyettesítse egyik a másikat, ugyanakkor elősegíti, gyorsítja az ismerkedést, online sok dolgot le lehet szűrni, amely által a társkeresők el tudják dönteni, hogy akarnak-e személyesen tovább ismerkedni.”
Átlagfelhasználóik 35 felettiek, zömében itthoni magyarok (vagy Londonban, Berlinben élő magyarok), és átlagosan 3-6 hónapot töltenek a felületeiken. Ennyi idő alatt vagy megtalálják párjukat, vagy egy időre feladják a keresést – Weiler szerint 40 százalékuk párt talál.
Nyitókép: Mikel Parera // Unsplash