A BMW szerint a jövő digitális és elektromos, ezt hivatott szimbolizálni az arculatfrissítéssel.
A elmúlt száz éves történetében nem változott akkorát a BMW logója: a bajor autógyártó március 3-án rántotta le a leplet a i4 elektromos limuzin koncepciójáról, amelyen a vadonatúj embléma is szerepel.
Az ikonikus kék-fehér körnegyedeket meghagyták középen, de mostantól a dizájn két dimenzióba simul, a karimából pedig teljesen száműzték a fekete színt. Helyette átlátszó alapon jelenik meg fehér színnel az ikonikus három betű, ami szintén friss tipográfiát kapott.
Jens Thiemer, a BMW fogyasztói márkáért felelős alelnöke a BMWBlognak nyilatkozva elmondta, hogy az új embléma egyben egy új fejezet is az autógyártó történetében, ami az elektromos autók forradalmának kezdetét jelenti a német márkánál.
“A BMW-nek adaptálódnia kell egy új közönség igényeihez, egy fiatalabb vásárlói réteghez, akik már digitális bennszülöttek.”
A BMW almárkáinak emblémáit is érinti az arculatfrissítés. Az elektromos és plug-in-hibrid modelleket jelölő BMW i és a legerősebb sportverziókat magába foglaló BMW M is két dimenziósra váltottak.
Arról egyelőre nincs hír, hogy mikor fognak megjelenni az új logók az autókon. A bemutatónak egyelőre kommunikációs céljai vannak, a hivatalos fórumokon és a közösségi médiában már a friss arculatot használják.
A német autómárkák 2020-tól tervezik az elektromos és hibrid modellek offenzíváját, ami az elmúlt évek dízelbotránya, a változó fogyasztó szokások és a növekvő elektromosautó-eladások tekintetében érthető lépés. A kérdés, hogy ez elég lesz-e. 2020-ra egyre nyilvánvalóbb, hogy az autós közlekedésben paradigmaváltás történik, az elektromos autózás és az önvezetés fogja meghatározni a következő évtizedek közlekedését, ahol van olyan vélemény, hogy már behozhatatlan előnyre tettek szert az erre a vonatra időben felülő technológiai vállalatok.
Fotó: BMW // Facebook