Akár 30-50 százalékkal is olcsóbbak lehetnek az elektromos autók a közeljövőben.
A német Volkswagen hat „gigagyárat” tervez építeni Európában 2030-ig, amivel az eddigi e-autó-akkumulátorokhoz szükséges gyártási kapacitását évente 240 gigawatt per órásra növeli – írja a CNN. A 240 gigawatt per órás kapacitás négymillió, már jelenleg is elérhető ID.3-as modell gyártásához lenne elegendő. A hat gigagyár közül az első kettő várhatóan a svédországi Skellefteában és a németországi Salzgitterben nyitja meg kapuit.
A wolfsburgi autógyártónál azzal számolnak, hogy egy új, egységesített akkumulátorcella 2023-tól kezdődő használatával – amit a VW új e-autóinak 80 százalékába építenének bele – jelentősen csökken majd az elektromos járművek ára. Emellett a cég az akkugyártás során használt nyersanyagok 95 százalékát szeretné újrahasznosítani is.
Herbert Diess, a VW ügyvezetője szerint az egységesített akkuk 50 százalékkal is olcsóbbak lehetnek majd, mint a jelenlegiek. Ez pedig valóban jelentős árcsökkenéshez vezethet, hiszen az e-autók előállításának költségeit jórészt az akkumulátor teszi ki.
Az ár feleződése a kisebb modelleknél várható, a nagyobb, standard modelleknél 30 százalékkal csökkenhet az akku ára.
Egyelőre a Tesla számít a világ legnagyobb e-autó-gyártójának, de a VW az utóbbi években gyors felzárkózásba kezdett Elon Musk cége mögött.
2020-ban 231 600 elekromos autót adott el a német vállalat – ez még mindig kevesebb, mint a fele a Tesla értékesítéseinek, de 2019-es képest 241 százalékos növekedés.
300 milliárd dollárt veszített a Tesla a piaci értékéből, Elon Musk vagyona is nagyot zuhant
Töltőállomást mindenhova
A Volkswagen az e-autók eladását töltőállomások telepítésével is pörgetni akarja. Ennek érdekében a BP-vel, a spanyol Ibedrolával és az olasz Enellel is partneri megállapodást kötött.
Az együttműködés keretében 2025-re 18 ezerre szeretnék növelni az Európában elérhető gyorstöltők számát. Jelenleg 3600 ilyen található az utakon.
Becslések szerint a 2025-re elérni tervezett 18 ezer töltővel a folyamatosan növekvő igény harmadát tudják majd kiszolgálni a kontinensen.
VW-töltők érkezhetnek az USA-ba és Kínába is. Idén év végén Észak-Amerikában 3500 töltőre növelné a kapacitását a német cég, Kínában 2025-ben pedig 17 ezer ilyennel akar rendelkezni. A versenytárs Teslának világszerte jelenleg 20 ezer töltőállomása van.
Versenyelőnyre tehet azonban szert azzal a VW, hogy 2022-től privát, kereskedelmi és közművesített energiarendszerekre is csatlakoztathatóak lesznek az autói. „Az elektromos autók mozgó power bankekké válnak” – mondta Diess.
Borítókép: Volkswagen / Facebook