Hatalmi harcok bontakoznak ki a Volkswagen-csoport, Európa legnagyobb autógyára körül. Az irányító családok több beleszólást akarnak cég életébe, egyelőre sikerrel járnak.
A Volkswagen-csoportot irányító család több beleszólást akar Európa legnagyobb autógyárának stratégiai ügyeibe és a szemét is jobban rajta tartaná a vállalat működésén. Mindez valószínűleg egy hatalmi játszma a cégcsoport egyik legértékesebb márkája, a Porsche tőzsdére vitele előtt – mondták a Reutersnek iparági források.
A Porsche és a Piech családok vezetik Porsche SE-t, amely a Vokswagen-csoport részvényeinek 31,4 százalékát, szavazati arányának 53,3 százalékát birtokolja.
A hírügynökség szerint a családok nagyobb beleszólást akarnak a működésbe, miután a volt vezérigazgató, Herbert Diess júliusban váratlanul távozott a vállalattól.
Nézegess Porschékat. Forrás: Facebook (10 kép)
Diess alatt a Volskwagen kikecmergett a dízelbotrányból és nagy lépéseket tett az elektromos hajtásláncra való átállás felé, komoly sikerei voltak.
De szókimondó és konfrontatív stílusa komoly ellentéteket szült a csoporton belül: a felügyelőbizottsággal és a szakszervezetekkel is voltak komolyabb összezördülései.
Munkamódszerei még az irányító családok türelmét is alaposan próbára tették.
Ez a nagyobb befolyás Oliver Blume kinevezésében is látszik. Blume a Porsche CEO-ja, ő lesz szeptembertől a Volkswagen első embere is. Ráadásul, ami a befektetők körében is némi felzúdulást keltett, Blume egyszerre fogja ellátni mindkét tisztséget. Blume fogja levezényelni a Porsche régóta várt tőzsdére lépését.
Blume 1994 óta dolgozik a Volkswagennél, 2015 óta a Porsche első embere. A Totalcar arról írt, hogy a bennfentesek szerint az együttműködést fogja propagálni a vállalati kultúrában – ez a vezetői attitűd a konfrontatívabb Diesshez képest merőben új. Vezetése alatt a Porsche kimondottan jól teljesített, a jelenleg is magas, 16 százalékos profitrátát a jövőben 20 fölé szeretné tornászni, valószínűleg emiatt is nyerte el a tulajdonosok bizalmát.
További jelentős különbség Blume és Diess között, hogy míg a leköszönő igazgató kizárólag a tisztán elektromos hajtásban látta a jövőt,
Blume a szintetikus üzemanyagokban is lát potenciált.