Kitilthatja a Meta politikai hirdetéseket a felületeiről Európában, tartva attól, hogy a Facebook és az Instagram nem tud megfelelni az online kampányokra vonatkozó szigorodó európai uniós szabályoknak.
Az EU törvényhozói februárban döntöttek a célzott politikai hirdetésekre vonatkozó szabályok szigorításáról a választások alatti félretájékoztatás elleni küzdelem részeként. Az új javaslatok arra kötelezhetik az amerikai techóriásokat, hogy több adattal szolgáljanak a célzott politikai hirdetéseikről.
Jogsértések esetén kár globális forgalmuk 4 százalékát is kitevő büntetésre számíthatnak – írja a Financial Times.
A Meta vezetői attól tartanak, hogy túlságosan tág lesz a politikai hirdetések definíciója, emiatt könnyebben fogják elutasítani a cég oldalain megjelenő hirdetéseket a kampányok során.
Ezekhez kizárólag olyan személyes adatokat lehet a jövőben felhasználni, melyeket kifejezetten az online politikai hirdetések számára adtak meg a felhasználók.
A mikrotargetálásra, vagyis az egyes személyek érdeklődési körének azonosítására szolgáló fogyasztói adatok és demográfiai adatok felhasználására épülő stratégiára így nem lesz lehetőség.