A hindi nyelvű, zenés klipeket játszó bollywoodi Youtube-csatorna több hónapos kemény harc után vette át a trónt az eddig megdönthetetlennek látszó svéd PewDiePie-tól (polgári nevén Felix Kjellbergtől).
PewDiePie-nak és a T-Seriesnek most külön-külön több mint 92 millió követője van.
A két csatorna közti harc nem új keletű, már régóta előzgetik egymást, de most úgy tűnik, egy időre biztosan a svéd marad a második. Kjellberg videojáték-bemutatókkal kezdte, aztán az utóbbi években bővült a paletta, gyakorlatilag mindent csinál, amit a műfaj megkövetel. Az indiai csatorna főleg hindi nyelven készít tartalmakat, és Indiában hamar megtalálta a közönségét. 2018 elején csupán 31 millió feliratkozója volt, aztán elképesztő növekedésbe kezdett és
novemberre már csak 200 ezer feliratkozóval volt lemaradva PewDiePie mögött.
A növekedés két dolognak köszönhető. Egyrészt a csatorna fő közönsége Indiában van, ahol az ország lakóiból 225 millióan Youtube-felhasználók. A másik ok az, hogy a T-Series a bollywoodi filmjelenetek fő forrása, vagyis, ha valaki ilyen tartalmat keres, jó eséllyel a csatornán fog kikötni.
Fontos leszögezni, hogy míg a T-Series mögött egy jól felépített vállalat áll, addig PewDiePie egyedül érte el az elképesztő követőszámot. Feliratkozói mindent megtettek azért, hogy kedvencük megtarthassa első helyét. Több elismert youtuber hatalmas hirdetőtáblákat vásárolt, amire az „Iratkozz fel PewDiePie-ra!” szöveget nyomtatták rá.
A hackerek is serénykedtek: több tízezer feltört nyomtatót törtek fel, amikből aztán ömlöttek a feliratkozásra buzdító üzenetek. Mások a Wall Street Journal egyik oldalát törték fel, hogy a svéd sztárt reklámozzák, valakik pedig az „Iratkozz fel PewDiePie oldalára!” feliratot fújták fel egy háborús emlékműre.
Hiába minden próbálkozás – melyek között vannak borzasztó példák is – T-Series megelőzte Kjellberget, és ehhez az egykori első helyezett is gratulált
A Forbes még februárban, a londoni VidCon videós influenszerfesztiválon interjúzott Bánki Benivel és Whisper Tonnal, melyben a magyar Youtube-közegről, negatív kommentekről kérdeztük őket, valamint arról, hogy egyáltalán, miért állnak annyit a kamera elé.
Magyar tinik, akik videókat töltenek fel magukról a netre – és több tízezren rajonganak értük