Pénzeső hullott az összegyűlt tömegre szombat délután a belvárosban. A Mobilfox állítólagos belharca nyomán megvalósított akció vélhetően jó kis reklámfogás az elborult marketingprojektjeiről és videóiról ismert cég számára. De kik is ők? Mutatjuk!
Mi történt? A telefontokokat gyártó, influenszerekkel dolgozó cég állítólag kirúgta az egyik arcát, Szépréthy Rolandot, aki emiatt ellopta a cég TikTokját, és 100 millió forintot vagy részesedést követelt tőlük. Azt ígérte, ha követeléseit teljesítik, szétosztogat a követői között kétmillió forintot. Végül elmondása szerint sikerült megegyeznie a Mobilfoxszal, így 25 százalékos részesedése lett a cégben. Ezt követte a pénzosztás. A kétezer darab ezresen kívül a helyszínen ajándékutalványokat és Crocs papucsokat is osztogattak. A tömeget biztonsági őrök tartották féken.
De mi ez a Mobilfox? Diller Kevin tizenöt évesen, a nagymama ágyneműtartójából indította a Mobilfoxot, ma már tizenegy országban dobálják törhetetlen telefontokjaikat. Grandiózus marketinggel, pimasz ötletekkel és jórészt huszonévesekből álló vezetőséggel nőttek több mint négymilliárdos céggé. A legutóbbi, 2022-es nyilvános adatok szerint 4,2 milliárd forintos árbevétel mellett 210 milliós adózott eredményük van. A cég és Kevin sztoriját tavaly a májusi Forbes címlapján mi is megírtuk.
Mit kell tudni róluk? A Mobilfox új műfajt teremtett a marketing területén. Repülőgépből hajigált telefonon, kincskeresés, töréstesztek és most a pénzdobálás. Lehet szeretni, lehet nem szeretni, de úgy tűnik, bejön nekik. Néhány pontban arról, mit érdemes tudni még róluk:
- Csak 2022-ben 800 millió forintot költöttek marketingre. Tizenkét országban vannak jelen több mint 150 influenszerrel. Fő csatornájuk a Tiktok, heti átlag 3,5 millió a megtekintésük.
- A márka élén a tavalyi 30/30-as listánkra is felkerült Diller Kevin áll, aki tizenöt évesen, nagymamája ágyneműtartójából indította a tokbizniszt. Mára egész Európában piacvezető akar lenni, és egy éve bejelentette, hogy Amerikában is elindul.
- Első üzletét 17 évesen bérelte ki Egerben, barátai voltak az eladók. A Kínából érkezett tokokra egyedi dizájnokat terveztek provokatív, harsány stílusban. De az egri sikerek után küszködés volt a budapesti üzlet.
- A törésálló Full Shock tokok hozták meg az áttörést. Még mindig Kínában készültek, de már külön szerszámozással, szükség volt rá a szigorú specifikációk miatt. A termékinnovációt marketinginnováció is követte. Ez volt az első olyan nagyszabású kampányuk, amit jóval a termék megjelenése előtt elindítottak, hogy fokozzák a várakozást. A kampány első napjának végére kétezer-négyszáz tokot adtak el.
- A Tiktok-csapatot Szépréthy Roland vezeti. Az elvárás: havi húsz videónak el kell készülnie a hat legfontosabb piacon, ez havi százhúsz videó.
- A minőségi ugrás, az ellátási lánc lerövidítése és a készlet feletti nagyobb kontroll érdekében Kevinék maguk fogtak gyártásba Kaposváron.
- A csapat. A gyártáson, ahogy a cég többi részében is, eleinte mindenki huszonöt alatti volt, és ez sok kellemetlen helyzetet okozott. Idővel kialakult egy középvezetői réteg, és a Mobilfox lassan profivá vált.