Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Összepakolta a Facebook hirdetési rendszerét, ma jurtában várja a világvégét

Antonio García Martínez gyorsan beszél, saját szavába is belevág, mindenről van véleménye. A Facebook egyik igazgatója, aztán a Twitter tanácsadója volt. Vele beszélgettünk, az eredmény a Forbes Next nyári különszámában olvasható.  További témák ittA Forbes Nextet már megtalálod az újságosoknál és megrendelheted online! Ezt a különszámot előfizetőink a következő havilappal együtt automatikusan kézhez kapják.

Antonio García Martínez nem hétköznapi ember: otthagyta a PhD-ját, pénzügyi multinál dolgozott, alapított egy startupot, amit aztán megvett a Twitter, ő meg szépen elment a Facebookhoz, és hirdetési igazgató lett. Neki köszönhetjük a minket mindenhova követő reklámokat (aki nézett már életében egyszer terméket bármilyen webshopban, az tudja, miről beszélek), de nem gondolja úgy, hogy emiatt, vagy azért, ami azóta a Facebookkal és a világgal történik, felelős lenne.

Címlap: Magda Péter és Vajda Viktor / Umbrella

A Cambridge Analytica sztorija szerinte bullshit, a hirdetésekre épülő üzleti modellel (és internettel) pedig nincs baj. Brainbaros, világvégéről szóló előadása után interjúztunk vele: úgy látja, a társadalmi kérdésekre nem figyelő technológiai forradalom szétszedi a világot. Ő pedig nem maradt tétlen: távoli szigetre költözött, jurtát épít és saját fegyverével lövöldözik.

 

 

Három óra: mindig túl kései, vagy túl korai időpont ahhoz, amit az ember éppen csinálni akar.