A koronavírus-járvány is siettethette Frei Tamáséknak azt a törekvését, hogy ne csak a kávézókban, de a kereskedelemben is minél több termékük elérhető legyen. A Cserpes kapuvári üzemében készülnek azok az üveges tejeskávék, amelyekben elsőként a Café Frei három közönségkedvenc íze – a Nicaraguai dohány-kávé, a Guatemalai mogyoró-kávé és a Costa Rica-i kókusz-kávé – kapható, előre bekeverve a hazai Cserpes tejbe. Az eladási cél ízenként havi 100 ezer palack
„Több mint egy éve gondolkodunk azon, hogy a Café Frei kedvenc tejeskávéi közül néhányat a kiskereskedelmi piac számára is elérhetővé tegyük” – válaszolta a Forbesnak Langár Tamás, a Café Frei Kft. vezérigazgatója az együttműködés kezdetéről. Nagyjából fél éve keresték meg Cserpes Istvánt, a Cserpes Sajtműhely Kft. tulajdonosát, hogy bemutassák a kitalált terméket, és elmondják javaslatukat a jövőbeni együttműködés lehetőségéről.
A családi kiszerelésű, azaz 0,75 literes üvegbe palackozott tejeskávét a Spar kezdte forgalmazni néhány hete, az ajánlott fogyasztói ár 850 forint. (Pontosabban most még alacsonyabb, mert akciós.)
Cserpes István szerint piaci rést találtak meg az itallal: az ilyen nagy kiszerelésű tejeskávé ritka, főként üvegben.
„Nem akartunk beállni abba a versenybe, ami a benzinkutaknál kapható, egy adagos, műanyag flakonba töltött, UHT tejből készülő kávéitalok gyártói között folyik” – teszi hozzá.
A munkamegosztás
pedig úgy néz ki, hogy a Café Frei szolgáltatja a kávéesszenciát, a Cserpes
pedig a tejet, a gyártási technológiát és a csomagolást. „A friss termékek közé
soroltuk be, hiszen friss, nem pedig UHT tejből készül, ahogyan minden másik
termékünk is” – mondja Cserpes István, hozzátéve, hogy a szavatossági ideje is
a többi Cserpes termékhez hasonló, nagyjából két hét.
A kereskedelem a Café Frei dolga. „Elsőként nagyon régi partnerünket, a Spart kerestük meg, ahol rendkívül kedvező fogadtatásban volt részünk, azonnal megállapodtunk a bevezetés feltételeiben” – mondta Langár Tamás. A Spar egyébként régebb óta forgalmazza a cég különféle ízű szemes kávéit is.
A Spar mellett már a Cserpes tejivóiban és saját üzleteiben, a jövő héttől pedig abban a több száz kisboltban is meg lehet venni a kávékülönlegességeket, amelyekben a manufaktúra egyéb termékei is kaphatók.
Elsőként a Café Frei három közönségkedvenc íze, a Nicaraguai dohány-kávé, a Guatemalai mogyoró-kávé és a Costa Rica-i kókusz-kávé kapható előre bekeverve a hazai Cserpes tejbe, de tervezik, hogy hamarosan lesz koffeinmentes változat, hogy a gyerekek se maradjanak ki az élvezetből, majd remélhetően laktózmentes is.
Az eladási cél ízenként havi 100 ezer palack.
Bár az üvegek nem visszaválthatók, a gyártók azt ajánlják, hogy mindenki vigye el azokat szelektív hulladékgyűjtőbe. Cserpes István emlékeztetett: az orosházi üveggyár bármennyi tört üveget fel tud dolgozni.
A Cserpes tavalyi árbevétele 3,7 milliárd forint volt, a Café Frei Kft.-é 2,1 milliárd. A koronavírus-járvány valamelyest megtépázhatta a kávézólánc eredményeit, így a kereskedelmi forgalmazás a több lábon állás miatt is hasznos lehet a Café Freinek.
Illusztráció: Krnács Ágota (Archív)