A Mere megérezte a háborús szankciókat. Igazi fapados boltokkal veszik fel a harcot a német diszkontláncokkal, most a régiónkra koncentrálnak.
Mi történt? Három év alatt 200 üzletet szeretne nyitni az orosz Mere csoport és 700 millió eurós forgalmat elérni. Jelenleg a piac felmérésével és a beszállítói partnerek felkutatásával foglalatoskodnak. Egy nekik küldött e-mailből derült ki, hogy a magyar piacra is belépnek – írja a Haszon.
Kik ők? 2009-ben indultak Oroszországban, de azóta már 20 országban vannak jelen. A régióból Romániában, Csehországban és Szerbiában is nyitottak üzleteket, de terjeszkedtek Nyugat-Európában is. Utóbbit a háborús szankciók megakasztották, van, ahol MyPrice néven újra próbálkoznak (Belgium), van piac, amit egyelőre feladtak (pl. Spanyolország). Most úgy tűnik, Kelet-Európára koncentrálnak.
Hogy indítanak? Az első évükben 20 üzletet nyitnának Budapesten és az agglomerációban.
Mi tudnak? A Mere egy hard diszkontlánc. Nagyon olcsók. Csúcsra járatják a logisztikát, mint a német Aldi vagy Lidl? Nem. Az átlagosan 1000 négyzetméteres boltjaikban dobozokból és raklapokból lehet elvenni az árukat. Ez maga a fapados megoldás, tényleg.
És a plázastop? A Mere üzletei nagy alapterületűek, ami Magyarországon érdekes helyzetet teremt. A 400 négyzetméternél nagyobb, zöldmezős beruházásokat ugyanis engedélyeztetni kell a kiskereskedelmi piacon – 2015 óta a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatalhoz kell pályázni. Ez a plázastop néven ismertté vált korlátozás. A multikat ez ugyan nem fogta vissza, bár a 2012-es bevezetése után a szabályozás kicsit fékezte a terjeszkedésüket. Érdekes lesz látni, hogy az oroszok projektjeit milyen lelkesedéssel támogatja vagy akadályozza a kormányhivatal.