Nettó 8 óra, és menj haza játszani!

Csanády István szembe megy az árral. Van egy 30 fős startupja, amely most kapott 2 milliárd forint befektetést, nem is akárhonnan, hanem a Revolut és a Spotify egykori befektetőitől. Alkalmazásuk, […]


Bővebben

Óriási üzlet: felvásárolták a piacvezető magyar állateledel-gyártót

Nemzetközi befektető veszi meg a budapesti székhelyű Partner in Pet Foodot, több tízmilliárdos üzletről lehet szó. Az egész állateledel-piacnak jók a növekedési kilátásai, csak idén már több mint egy tucat cégfelvásárlás történt.

A múlt hónap végén jelentették be, hogy megveszik a piacvezető magyar állateledel-gyártó céget, a Partner in Pet Foodot (PPF), tudtuk meg az állateledel-piaccal foglalkozó szaklap, a Petfood Industry nyomán. Nem verték nagy dobra az üzletet, pedig a piac egy meglehetősen nagy szereplője cserélt gazdát. A vevő egy angol székhelyű nemzetközi befektetővállalat, a Cinven. Az akvizíció összegét nem hozták nyilvánosságra. Több tízmilliárdos üzletről lehet szó, legalább is a magyar cégadatok és a csoport által nyilvánosságra hozott adatok alapján úgy tűnik, hogy ez az üzlet még az év elején bejelentett Balabit-felvásárláson is túltehet. 

A PPF az európai állateledel-piac egyik jelentős szereplője, 1999-ben alapították Budapesten.

Mára több mint 1400 embert foglalkoztat a cégcsoport, 9 gyártóegységen szerte a kontinensen, Magyarországon kívül Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Hollandiában, ahol évi 450 ezer tonna tápot gyártanak, csoportszinten pedig 265 millió eurós (83 milliárd forintos) bevételt értek el.

A termékpalettájuk lefedi a fontosabb kutya- és macskaeledeleket, száraztáptól kezdve a speciális, prémium termékekig, melyeket 38 országban értékesítenek.

A Cinven egyik igazgatója, Matteo Corá a sajtóközleményben elmondta, hogy “az európai állateledelpiac az egyik legvonzóbb befektetési terület a tágabban vett fogyasztószektoron belül.” Rámutatott, hogy a “PPF üzletileg kiemelkedően sikeres, és további organikus növekedési lehetőségekkel a láthatáron, a gyártási kapacitás és a termékfejlesztés jobb kihasználásával, és akár további akvizíciókkal”.

Balogh Attila, a PPF vezérigazgatója és partnere pedig örömét fejezte ki, hogy az üzletnek köszönhetően esélyük van tovább terjeszkedni, új termékeket kínálni és szélesebb vevőkört kialakítani.

Nagy biznisz a kutyatáp

Az állateledelek piaca csak Európában 23 milliárd eurót tesz ki, és a távlati kilátások is kecsegtetők: egyre többen tartanak háziállatokat, és ezen a piacon is érzékelhető a trend, hogy egyre inkább családtagnak tekintik, és ez a táplálásukban is látszik.

A gazdák jobban odafigyelnek, milyen összetételű tápot vásárolnak kedvenceiknek, nyitnak a prémium és a speciális (például ivartalanított állatoknak kifejlesztett) termékek felé.

A szektornak különösen aktív volt a 2018-as év, április közepéig 14 felvásárlást vagy összeolvadást számolt a Petfood Industry, ezek között több olyan is volt, hogy emberekre fókuszáló élelmiszeripari cégek vetették meg a lábukat az állatok piacán.

Borítókép: Unsplash


 

"Sose kopogtass a lehetőség ajtaján. Csak rúgd be simán, mosolyogj és mutatkozz be."