Hiába az állam rendelte meg a kínai vasutat, és hiába keres rajta jól az édesapja, Orbán Viktor magánberuházásnak tartja.
Mi történt? A 444-nek egészen Strasbourgig kellett mennie, hogy kedd délután kérdezni tudja Orbán Viktort arról, miért az apja cége szállítja a követ a Budapest-Belgrád vasúthoz.
Miért fontos ez? A Forbes.hu-n is megírtuk, hogy Orbán közvetlen családtagjai is profitálnak a hatalmas állami építkezésből, ugyanis az Orbán család bányájából szállítottak építőanyagokat a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításához. Magyarország valaha volt legnagyobb vasútfejlesztéséről beszélünk, több mint 800 milliárd forintba kerül.
A válasz. Az Európai Parlamentben tartott nemzetközi sajtótájékoztatón a kínai vasúton jól kereső édesapjáról Orbán azt mondta, ő magáncégek ügyeivel nem foglalkozik. A Budapest-Belgrád vasút építését hiába az állam rendelte meg, Orbán végig azzal védekezett,
hogy magáncégek vannak vele megbízva, így innentől nincs köze hozzá, kik az alvállalkozóik.
Kontextus. A 444 megjegyzi: ez régi védekezése Orbán Viktornak azokra a kérdésekre, amelyek a családja gazdagodását firtatják. A Forbes.hu szerint a miniszterelnök családjához köthető cégek forgalma 2022-ben meghaladta az egymilliárd eurót, és nyereségük is közel 54 milliárd forint volt.
Hogyan tovább? A miniszterelnök szerdán ismerteti az EP-ben a magyar soros elnökség programját. Itt találkozhat először szemtől szemben Magyar Péterrel. A hvg.hu szerint aki valódi szópárbajra számít, valószínűleg csalódni fog.