Az eddig éttermekkel dolgozó ételházhozszállítós cég ezzel nemcsak a járványra reagál, hanem külföldi testvérei példáját is követi.
„Az átlagos kiszállítási idő a legtöbb piaci szereplőnél még mindig több nap, ráadásul a kereskedők többsége a nagyobb mennyiségű rendelések leadását ösztönzi. A gyorskereskedelem mindezt teljesen felülírja: mostantól a Netpincér market segítségével a kis mennyiségű rendeléseket is akkor és oda szállítjuk rendkívül rövid idő alatt, ahová és amikor a fogyasztóink kérik” – mondta el a Netpincér online sajtótájékoztatóján csütörtökön Patai Zoltán, a cég ügyvezetője.
A Netpincér a Delivery Hero anyavállalat tagja, élelmiszerboltos kiszállítása már 19 országban működik, és a külföldi leányvállalatoknál több mint 60 százalékos a visszatérő vásárlások aránya, derült ki a magyar csapat csütörtöki online sajtótájékoztatóján. Magyarország az első a régióban, ahol a szolgáltatás rögtön több üzletből álló hálózat formájában elindul. Itthon is ehhez hasonló, vagy még nagyobb népszerűségre számítanak, mivel a magyarok már az ételkiszállítás terén is úttörők voltak 21 évvel ezelőtt, amikor a Netpincér elindult, mondták. Patai azt is hozzátette, hogy az anyacég, a Delivery Hero a Netpincér markettel olyan szereplőket szeretne legyőzni a kereskedelmi versenyben, mint például az Amazon.
A Netpincér market kínálatát a weboldalról vagy a mobilalkalmazásban lehet elérni: alapvető élelmiszerek, köztük gluténmentes és vegán opciók, tisztálkodási szerek vannak eddig feltöltve. A szortiment majd állateledelekkel és babaételekkel bővülhet.
A Netpincér azt ígéri, minden kiszállítást fél órán belül teljesítenek reggel 8 és este 11 között. A kiszállítás a bevezető időszakban ingyenes, a minimum rendelési érték ezer forint, maximum rendelés nincs, vagyis akár a havi bevásárlást is elintézhetjük az oldalon (bár a kínálat ahhoz egyelőre szűknek tűnik).
A cég a beszerzéstől a házhoz szállításig kontrollálja a termékek útját: az árut közvetlenül a beszállítóktól vásárolják meg, a Netpincér maga raktározza és a saját üzleteiből kézbesíti a megrendelőknek. Az első időszakban három stratégiai központból összesen 10 kerületben indul el a Netpincér market.
Az üzletek dark store-ként funkcionálnak, vagyis csak kiszállítással foglalkoznak, nincsenek betérő vásárlók. Így garantálni tudják a termékek biztonságos tárolását és szállítását, minimalizálva a felesleges emberi kontaktusokat.
A gyorsaság kulcsa, hogy amint a rendelés beérkezik, a raktárakban elkezdik összekészíteni a csomagot. Már most is több kerületben van üzletük (összesen tízben), de ezek száma emelkedni fog, és cél a vidék bevétele is. A vásárlási adatok alapján folyamatosan optimalizálják a készleteket, a futároknak összekészített táskát akár az ablakon is ki tudják adni, hogy azoknak az épületbe se kelljen belépniük.
Reklámarcnak Sárközi Ákos Michelin-csilagos sztárséfet kérték fel
A Netpincér december első hetében azt jelentette be: éttermi partnereinek január 6-ig elengedi a jutalékot az elviteles rendelések esetében, emellett pedig összesen 25 millió forintos keretösszeggel ösztönzi a megrendelők vásárlását és juttatja közvetlen pénzbeli támogatáshoz is partnereit jövő év elejéig.