Áruszállításra épülő magyar piactér indult, magánszemélyek akár költöztető cégek keresésére és versenyeztetésére is használhatják. Az első befektető megvan, hamarosan keresik a következőt.
Uber így vagy úgy, sokáig nem hozott lázba senkit se Magyarországon, hogy hasonló szolgáltatást érdemes lehet csinálni a teherfuvarozásban is. De már működik a fuvar.hu, ahol a megrendelő jelzi szállítási igényét, a fuvarozók pedig online versenyeznek a kegyeiért. Végül a megrendelő választ közülük, nyilván jórészt az ár alapján.
Külföldön már több próbálkozás is van egy hasonló rendszerre, a legismertebb ilyen jellegű piactér a uship.com. De ettől több mindenben különbözik a fuvar.hu, a legfontosabb, hogy a uship-on nem kötelező a licit, a fuvar.hu-n viszont igen, ki kell derülnie, hogy ki adja a legjobb ajánlatot. Ettől persze még a megbízó dönthet úgy, hogy mást választ.
A fuvar.hu egyszerre lő a cégekre és a magánszemélyekre is, persze a nagyobb bevétel előbbiektől várható – a legklasszikusabb magánfuvaroztatás, a költözés nem annyira gyakori egy család életében, hogy erre lehetne alapozni. A cég bevétele a fuvarozóktól jön, Szucsányi-Borza Sebestyén alapító elmondása szerint a kiválasztott 8 százalékos jutalékot fizet.
Ma még kiszámlázzák neki, a megbízó pedig közvetlenül a szállítónak fizet, a tervek szerint később elektronikus útra terelik a szolgáltatás kifizetését és a fuvardíjból ennyit levon majd a rendszer.
A rendszerben szereplő fuvarozók száma a héten lépte át az ötvenet, ebből nagyjából 10 annyira aktív, hogy részt vesz a licitek nagy részén. Van aki már több fuvart is elvitt, a legnagyobb spórolás az induló árhoz képest megközelítette az 50 százalékot.
A fuvar.hu-nál a következő év a brand bejáratásáról szól, egyelőre a magyar piacon nyomulnak. Az első, inkubációs körben a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől kaptak uniós forrásból származó befektetést, de már készülnek a következő forrásbevonási körre. Szucsányi- Borza Sebestyén reményei szerint jövő tavasszal elkezdheti a tárgyalásokat a kockázatitőke-befektetőkkel és a friss pénzből beindulhat a régiós terjeszkedés is.