Új trónkövetelők jelentek meg a Youtube világában, van köztük egy kisgyerek is.
Nem ők a vörös szőnyeges események meghívottjai, rajongótáboruk azonban lassan megközelíti a celebekét. Ők a Youtuberek, akik saját maguk építették fel a márkáikat, és nézők millióit kötik le.
Az amerikai Forbes idén is összeállította a legtöbbet kereső youtuberek tizes listáját. A beugró 10 millió dollár (2,6 milliárd forint) volt, ezzel Lily Singh egyetlen női versenyzőként nyitotta a mezőnyt. Nézzük, kik vannak még itt!
10. Lily Singh (10,5 millió dollár)
How to be a Baws című naplósorozatával egy New York Times bestsellert is sikerült összehoznia, tízmillió dollárt keresett vele.
8. Ryan Toys Review (11 millió dollár)
Nem elírás, hogy nyolcadik, idén holtverseny alakult ki itt is. Az általános iskolás korú Ryan minden gyerek álmát váltja valóra, játékokat mutat be. A szülők pedig degeszre keresik magukat vele.
8. Smosh (11 millió dollár)
Ryannel holtversenyben zárt Anthony Paddilla és Ian Hecox humorista duója, akik egy saját humorcsatornát vittek. Ez az eredmény jövőre valószínűleg már nem ismétlődik – a páros a nyáron úgy döntött, hogy külön utakon folytatják tovább.
7. Jake Paul (11,5 millió dollár)
Az ex-Disney-celeb testvéréhez hasonlóan a Youtube-on csinált magának karriert, azóta egy saját reklámügynöksége is van már
6. Felix Kjelberg (PewDiePie, 12 millió dollár)
A Youtube üstököse volt, aztán pár rasszista komment és képsor miatt a szponzorok inkább hátra léptek – a hatvanmilliós követőbázis azért még így sem rossz.
4. Logan Paul (12,5 millió dollár)
A videoblogger fekete öves Vine-felhasználó is volt, mára saját ruhamárkával is rendelkezik. Kapitalizmus!
4. Mark Fischbach (Markiplier, 12,5 millió dollár)
Holtversenyben Logan Paullal az aranyhangú youtuber, Markiplier végzett
3. Dude Perfect (14 millió dollár)
A srácok csupa őrült dolgot csinálnak, birkóznak buborékfóliában, vagy trükköket mutatnak be. Az internet pedig imádja.
2. Evan Fong (Vanoss Gaming, 15,5 millió dollár)
Fong is videojátékokkal játszik, a szponzorok pedig akár félmillió dollárt is az orra alá dugnak, csak azért, hogy feltűnhessenek a videóiban.
1. Daniel Middleton (DanTDM, 16,5 millió dollár)
2012-es indulása óta Daniel Minecraft-csatornája az egyik legnépszerűbb lett, összesen 11 milliárd megtekintéssel büszkélkedhet. Kiadott egy saját könyvet, 50+ állomásos, teltházas turnét szervezett, csak a Sydney-i Operaházban négyszer lépett fel. Persze nem csak a Minecrafttal játszik.