Mi különbözteti meg egymástól a ma már szupersztár-státuszban tetszelgő nagy, innovatív cégvezetőket? Nem csak a kreativitásuk! Lehet, hogy Tesla sokkal zseniálisabb figura volt Edisonnál, mégis az utóbbi tett szert világhírre, Tesla pedig egy fillér nélkül halt meg. Mi volt hát az, ami Edisonban megvolt, és Teslából hiányzott?
Jeff Dyer, a Bringham Young University és Nathat Furr, azn INSEAD nevű üzleti iskola tanárai szerint az úgynevezett innovációs kapitalizáció. Ez különböző dolgokból áll össze, köztük az innovációs képesség, az erőteljes kapcsolatrendszer más vezetőkkel, és a legfontosabb, a képesség az új, nagy horderejű dolgok véghezvitelére.
Dyer és Furr rangsorolta a cégvezetőket az innovációs kapitalizációjuk alapján, melyekhez az utóbbi öt évben róluk megjelent sajtóhíreket, a közösségi médiában kiépített kapcsolatrendszerüket (Twitter, LinkedIn), a cégeik piaci értékének változását vizsgálták, de arra is figyeltek, hogy a befektetők mennyire biztosak egy cég sikeres jövőjében.
Íme a lista! Az első szám a vállalat elmúlt 3 évben megtermelt piaci értéke, a második a cég részvényárainak növekedése 3 évre visszamenőleg, a harmadik pedig az innovációs prémium (A Forbes egyik saját módszertana, ezt használja Amerikában az innovatív vállalatok rangsorolásánál). Bezos rakétameghajtású mindenáruháza, az Amazon épp most ugrott fel az Apple mellé a billió dolláros cégek dobogójára. Elon Musk, a Völgy jelenleg legnagyobb pácban lévő vizionáriusa még a második helyen van, de jó kérdés, hogy a Tesla körüli balhék és az egyre gyakoribb, közösségi médiában intézett kirohanások mennyire fogják helyén tartani hosszútávon. A harmadik lett a Facebook-apuka Mark Zuckerberg. Külön érdekesség, hogy Sergei Brin és Larry Page, a Google alapítói már csak a tizedikek.