Szabadság, intimitás

Most akkor a koronavírus. Addig sem kell klímaszorongani és a populizmus terjedése, a menekültek áradata miatt aggódni. (Rád nem vonatkozó szorongás igény szerint kihúzható.) A vírus előnye, hogy közelebb van, […]

Bővebben

Nyugaton is márkát építene a Cerbona

A Cerbona megyei malomipari vállalatnak indult, a rendszerváltás után letarolta a müzliszeletpiacot. A márka túlélt egy csődöt, majd időben felült a zabhullámra. Megvették a Ham-letet és az Absorice-t, fehérjés, gluténmentes termékeik is vannak. Megnéztük székesfehérvári gyárukat is.

Csütörtökön megjelent a májusi Forbes, címlapján Demján Sándorral. A Cerbonáról szóló teljes cikket keresd a lapban!

A Cerbona gyára laikus szemmel kicsit kisebbannál, mint amire a polcokon nap mint nap látott Cerbona-termékek
mennyisége alapján tippelnék, de erre is hamar megvan a magyarázat: a termelés itt a hét hat napján, hétfő reggel hattól szombaton hat óráig folyik megállás nélkül, 24 órában. Évtizedek óta így van ez, az első termékek is itt gördültek le a sorokról.

Az idén harmincéves Cerbona márka (az évfordulót dobostortaízű müzliszelettel ünneplik) a rendszerváltás óta velünk van, a cég története viszont korábbra nyúlik vissza. Jogelődjét, a Fejér Megyei Gabonaforgalmi és Malomipari Vállalatot 1962-ben alapították. Öröksége ma is látható a gyár területén, a malmok és silók máig ott állnak a telepen.

Most exportra gyúrnak, a Cerbona white label értékesítés helyett nyugaton is márkát építene. A tulajdonos, Pókecz Attila szerint az összes külföldi piac telítve van, rengeteg a gyártó, nagyon nehéz új szereplőnek, új márkával belépni, de inkább a nehezebb utat választják.

„Nekem nagyon jó érzés arra gondolni, hogy egy magyar hátterű, magyar tulajdonú, magyar tudásból építkező cég magyar fogyasztói márkáját a világ 25 országában adjuk el”

– mondja.

Lapozz bele a magazinba!

Oszd meg!