Az európai központ azt mondja, ők nem tudtak róla, Stohl András szerint „ez már régen le van játszva”. Pedig csak tegnap sikerült lelőni a Nissan nőgyalázó reklámjait.
Mi történt? Csütörtökön a Nissan magyarországi importőre, a Grand Automotive Central Europe Kft. – a meg nem nevezett kreatív ügynökség nevében is – elnézést kért a Ganxsta Zolee és Stohl András arcával eladott szexista, nőgyalázó reklámkampányért. Pontosabban
„mindazoktól, akiket a most futó reklámkampányunkkal, szándékaink ellenére megsértettünk, vagy megbántottunk”.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Az importőr ígérete szerint leállítják és visszavonják a megjelent tartalmakat. Például az alábbit, de a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene Facebook-oldalon túl a 444 is foglalkozott a napokban az autómárka bunkó reklámjaival. Az európai központ bevallása szerint nem tudott róluk, nem hagyta jóvá őket, elhatárolódik és elnézést kér.
Kontextus. A Telex megkeresésére sem mondott többet az importőr. Például arról sem, hogyan mehetett át a koncepció az importőr vagy az ügynökség döntéshozóin.
- A BeSocial nevű közösségimédia-ügynökség blogposztja szerint ilyen esetekben még visszafogott becslések szerint is 15–20 munkatárs találkozhat élesedés előtt a tartalommal a tervezés során.
- Stohl András a Telexnek azt mondta, felkérték a reklámra, de véleményt már nem formált róla, mondván, „ez már régen le van játszva, a Nissan levette a reklámot”. Ganxsta nem reagált a híroldalnak.
Hogyan tovább? A Magyar Reklámszövetség még vizsgálja az ügyet, addig is egy páréves CBA-reklám kapcsán kiadott közleményüket ismétlik újra a MediaFuture-nek. Ebben felhívják a reklámozok figyelmét, hogy
„tartózkodjanak a reklámozandó márkák népszerűsítése során az öncélú és túlzott, emiatt szakmailag indokolatlan és társadalmilag káros szexuális utalású tartalmaktól és a nők, a nemiség ilyen formában való felhasználásától”.