Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Nem hagyják kidobni: a Cimbi színes pénztárcát készít a molinóból

Használt molinó, reklámháló, bicikli gumibelső, biztonsági öv – a Cimbi Upcyclingnél szinte bármiből készülhet egy strapabíró táska, pénztárca vagy éppen tolltartó. A társadalmi vállalkozás kiegészítőket készít 97 százalékban újrahasznosított anyagokból.

Ki ne álmodott volna arról az oviban, hogy a tolltartója mindenkinél erősebb legyen? Melyik nagycsoportos ne szeretne bicikligumiból készített szatyorral leugrani a vegán palacsintázóba? Melyik szülinapi bulin ne lenne a legmenőbb, aki egy molinóból készült színes kártyatartót felvillantva cserél névjegykártyát?

img_2702

Fotó: Schreiber Nikolett

A viccet félretéve, a társadalmi vállalkozásként működő Cimbi egyáltalán nem a menedzser típusú óvodásokra gondolt, amikor kitalálta színes, tartós és nem mellesleg vízhatlan dizájntárgyait. (Persze ettől egy élelmes marketinges szemében ők is lehetnek célcsoport, de önmeghatározásuk szerint az eco-urban életstílus képviselőit célozták meg, így legalább tudjuk, hogy van ilyen.)

Náluk nincs kukanap, olyan alapanyagokból dolgoznak, amit más szemétnek tart. A felhasználandó anyagokat minden esetben megtisztítják, majd méretre szabják a készülő futártáskákhoz, pénztárcákhoz vagy éppen tolltartóhoz. A kézzel összeállított darabok egyediek, a felhasznált molinók vagy reklámhálók végessége miatt biztosan nem fog szembe jönni mondjuk egy ugyanolyan színű borítéktáska. A termékek ára szerencsére nincs elszállva (egy neszeszer körülbelül 2900 forint, egy női pénztárca 5900 forint). Ezek egyelőre csak a webshopban vásárolhatóak meg, de keresik a partnereket, akik árusítanák a termékeket, és szívesen veszik azoknak a cégeknek a jelentkezését is, akik nem tudnak mit kezdeni reklámanyagaikkal.

img_2934

Fotó: Schreiber Nikolett

A Cimbi a ReCreativity nevű társadalmi vállalkozás keretein belül működik, tervezői – Sipos Anna és Földi Barbara – a kreatív újrafelhasználás módszerét használják a gyártás során. Mint vallják, „mindenkinek kell egy Cimbi.” (Az angol nyelvű kampányhoz biztosan kell majd egy frappáns szlogen.) A szimpatikus magyar dizájnmárka megpróbál kilépni a nemzetközi színtérre, ezért közösségi finanszírozási kampányt indítanak az Indiegogo-n, céljuk 27 ezer dollár összegyűjtése, amellyel többek között a gyártást szeretnék fejleszteni, valamint a portfóliót bővíteni. A támogatók a kampányidőszak végén egy egyedi Cimbi termék tulajdonosaivá válhatnak.

További információ itt!

 

Tartsd meg a boltodat és a boltod meg fog tartani téged.