Négy új megállót kap az észak-déli metróvonal a fővárosban a tervek szerint – az új végállomás intermodális lesz, bekapcsolják a Budapest-Vác vasúti vonalba.
Két felszíni és két felszín alatti új állomást kap az északi irányban megnyúló metró – írja az építőipari szakportál, a Magyar Építők. A beruházó Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. kihirdette a budapesti M3-as metró meghosszabbítására kiírt tervezői közbeszerzés végeredményét.
A nyertes a budapesti FŐMTERV Zrt. és a kecskeméti VIKÖTI Kft. lett. A feladatuk az előkészítés, valamint az engedélyes és a kiviteli terv készítése. A beszerzés végleges összértéke nettó 3 milliárd forint. Ez még nem a konkrét beruházás tehát, hanem annak előkészítése.
A beruházás során a jelenleg Kispest és Újpest között húzódó, teljes felújítás alatt levő metróvonalat északi irányba egészen Káposztásmegyerig nyújtják meg. Ennek során:
- 4,9 kilométernyi kétvágányú metrópálya épül;
- négy új közbenső állomás jön létre, két felszíni és két felszín alatti;
- kiépül egy karbantartó, takarító járműtelep.
A projektben a váci vasútvonalon fekvő Rákospalota-Újpest vasútállomásnál is kiépül egy metrómegálló. Ehhez kapcsolódva a közbeszerzés egy P+R parkoló létrehozását és villamos pálya korrekcióját irányozza elő.
A 3-as metró új végállomása a Megyeri út és a Külső Szilágyi út találkozásánál lesz, a Jégpalota szomszédságában. Itt egy intermodális csomópont épül ki, mely összekapcsolja a 14-es villamos, a 3-as metró, a váci vasút, a helyi buszok állomásait.
Ehhez többek közt
- elbontják a villamos pályáját és végállomását;
- kiépítik a metró végállomását;
- egy új autóbusz végállomást;
- egy új vasúti megállóhelyet (miután jelenleg Rákospalota-Újpest és Dunakeszi között nincs megállója a vonatnak);
- valamint P+R, B+R parkolókat építenek.
A beruházás magában foglalja a Megyeri út külön szintű átvezetését a Budapest-Vác vasútvonal alatt. Ez a közút járdával, kerékpáros átvezetéssel vezeti át a forgalmat a vasút túloldalára, ahol a Dunakeszi út található.
Korábbról ajánljuk a témában:
Autó nélkül, kerekesszékkel talán el sem indulnék Budapesten
Közösségi tervezésre van szükség – 12 erős mondat Budapest erős embereitől