Szabados Ágnes több, mint hat éve vezeti az RTL híradóját. Azt, hogy minden nap látjuk a képernyőn négy éve arra is használja, hogy az olvasást népszerűsítse. Nincs időm olvasni kihívás! néven több, mint harmincezres online közösséget épít, podcastet vezet, idén könyvkiadót alapított és könyvesboltot nyit.
„Tudom, hogy kockázatos, de azt gondoltam, miért ne próbáljam meg üzleti alapra helyezni azt, amit egyébként is csinálok, hogy segítek könyvet választani azoknak, akik követnek.
Annyi időt fogok itt tölteni, beszélgetni az olvasókkal, amennyit csak lehet.
A híradó az első, de amellett az életem már egyébként is a könyvekről szól.” – mondja Szabados Ágnes a Forbes.hu-nak. Üzlete november 17-én nyit, Libertine Könyvesbolt lesz a neve.
Az ötlet a heti négy nap híradózás, a Lapozz a 99-re! című irodalmi podcast, és a Nincs időm olvasni kihívás! (NIOK) vezetése mellett a Pécsi Tudományegyetemen elvégzett egyéves könyvmenedzsment képzés után született.
Míg két éve még a Libri adta ki az olvasónaplóját, addig tavaly ezt a saját kezébe vette és magánkiadásban jelentette meg belőle a második kiadást. Idén határidőnaplót adott ki, amit már a Libertine Books Kft. alá vitt be, idén alapított könyvkiadója jelentetett meg. A kiadóval évente három-négy könyvet terveznek kiadni, semmiképp nem többet. Az első szerző kilétét még nem árulja el, a következő héten tervezik bejelenteni.
Az üzleti modell része, hogy a Libertine által kiadott könyveket csak a Margit-híd budai hídfőjénél található üzletben, és a hozzá tartozó webshopban lehet majd beszerezni.
„Azt látom, hogy külföldön is az a trend, hogy a kicsi és a személyes üzletek jól működnek. Magyarországon több ezer négyzetméteren több tízezer címmel találkoznak az emberek. Ezeken a helyeken tanácstalanul nézelődnek. Nem feltétlenül látják ebben a hatalmas túlkínálatban, hogy mi az, ami nekik való, befolyásolja őket a borító, vagy a fülszöveg, ami nem mindig arról szól, amiről a könyv” – mondja arról, hogy a harminc négyzetméteres Libertine-ben miért épít annyira a személyes jelenlétére, és arra, hogy
a könyvesboltban csak azok a könyvek lesznek megtalálhatóak, amiket ő is olvasott, vagy olvasni tervez.
Hasonló a koncepció, mint a NIOK Facebook csoportjában, ahol több tízezer ember várja havonta, hogy milyen könyvet ajánl nekik a műsorvezető. A követői itt egyre gyakrabban jelezték, hogy élőben is találkoznának az olvasásnépszerűsítővel. A bolt erre is lehetőséget ad.
„Amikor éppen nincs vírusválság, sokan kétszáz kilométert is utaznak egy étteremért.
Bízom benne, hogy ez is lesz olyan különleges a személyes jelenlétem és a válogatott könyvek miatt, hogy a járvány után ide is minél többen eljönnek.”
Ágnes nem fél attól, hogy az egyre szigorodó korlátozások gátolni fogják a bolt sikerét. A Libertine webshopja a napokban már elindult, és az évek alatt felépített hűséges és stabil követőtábora ahogy eddig is, most is lelkesen fogadta az új bejelentést.
A témában ajánljuk:
Borítókép: Sebestyén László / archív