A jogszabályi előírások és a fogyasztóvédelmi kötelezettségeik betartására kérte a céget, mely minden idők legnagyobb GVH bírságát gyűjtötte be idén.
Mi történt? A nemzetgazdasági miniszter fogadta a Katerina Shearert, a Booking.com Közép- és Kelet-Európai régió kormányzati kapcsolatokért felelős vezetőjét. A kormány.hu-n megjelent beszámoló szerint Nagy Márton a találkozón arra kérte a céget, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket. Nagy Márton szerint ugyanis az a gyakorlat, hogy a szállások késve jutnak a nekik járó pénzekhez, a kormány számára elfogadhatatlan. Ezen felül arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP Kártyákat fogadják el a belföldi foglalásoknál.
Háttér. Nyáron írtuk meg, hogy a Booking rekordbüntetést kapott a GVH-tól a manipulációs kommunikációs gyakorlat és a fogyasztók pszichés befolyásolása miatt. 2023-ban is volt probléma a Booking rendszerével, akkor szállásadókat tiltottak le és nem reagáltak a jogorvoslati megkeresésekre.