Januártól munkába áll Nagy Márton és az NGM új intézménye, a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság.
Mi történt? Január elsejétől megkezdi a munkát a Nemzetgazdasági Minisztérium égisze alá tartozó Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH). A csúcshatóság létrejöttével 2025-től nem csupán az ételfutárok, hanem minden online bolt szigorúbb ellenőrzésekre kell hogy számítson, írta meg az Index.
Kontextus. Az elmúlt időszakban megnövekedett az ételfutárokkal kapcsolatos, fogyasztóvédelmi hatósághoz érkező panaszok száma, aminek hatására novemberben a fogyasztóvédelemért felelős Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést indított.
Problémaként fogalmazódott meg több esetben is, hogy az ígért kiszállítási határidőnél jelentősen később érkeznek meg az ételek, az árak feltüntetése nem egyértelmű vagy hibás, illetve hogy a kiszállítás nem megfelelő.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter ezekre a panaszokra tekintettel, a fogyasztók védelme érdekében rendkívüli vizsgálatot rendelt el.
Mire lesz jó a fogyasztóvédelmi csúcshatóság? Az ételfutárokkal szembeni hatósági intézkedés csak a kezdet lehet, január elsejétől ugyanis megkezdi a munkát a Nemzetgazdasági Minisztérium égisze alá tartozó Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH).
A csúcshatóság létrejöttével 2025-től nem csupán az ételfutárok, hanem minden online bolt szigorúbb ellenőrzésekre kell hogy számítson.
Meg is volt az első eredmény. A Nemzetgazdasági Minisztérium lépése előtt 2023 decemberében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) indított eljárást a Foodorát üzemeltető Delivery Hero Hungary Kft.-vel szemben, mert egy kuponakció keretében félretájékoztatta a vásárlókat a hivatal megállapításai szerint.
Idén nyáron azonban egy olyan, a fogyasztók számára kedvező lépést eszközölt a szolgáltató, aminek az eljáráshoz lehet köze
– írta az ügy kapcsán az Economx, utalva arra, hogy a szigorú ellenőrzések tényleges változásokat hozhatnak a futárcégeknél, ami jobb szolgáltatásban csúcsosodhat ki.