Megújult a Forbes magazin, odatették magukat Amerikában

Új dizájnt kaptunk Amerikából, és boldogok vagyunk vele. A legtöbb változáshoz kell egy kis idő, míg hozzászokik az ember, ehhez nekem igazán nem kellett. Kézbe vettem az új amerikai lapot […]

Bővebben

Musk újabb váratlan húzása: bejelentette, honnan van pénze a Teslára

Elon Musk, az elektromos autókat gyártó Tesla alapítója még múlt héten, Twitteren jelentette be, hogy kivezetné a tőzsdéről a Teslát. Azóta, úgy tűnik, felügyeleti vizsgálatot is behúzott ezzel, mivel csak annyit ír le: akkor lép, ha a részvények árfolyama eléri a 420 dollárt, azt viszont nem részletezte, honnan lenne pénze a vállalat kivezetésére. Ő azt állítja, erre azért van szükség, mert a részvények túl változékonyak, de az is látszik, hogy saját tweetjeivel bőven befolyásolja az árfolyamot.

Elon Musk másokat okol, pedig maga szívatja a Teslát

 

A milliárdos ma bejelentette, hogy tényleg megvan a pénze a lépésre, méghozzá Szaúd-Arábiából: az ország Public Investment Fund nevű alapjából. Állítólag többször kérték már, hogy vezesse ki a Teslát a tőzsdéről.

Közleményében azt írja, az alappal először 2017 elején találkozott, azért keresték meg, mert “fontos az olajon túl” is bővíteni a portfóliójukat, majd többször találkoztak a következő egy évben. Musk szerint az alapnak több mint elég pénze va na tranzakció végrehajtására, az alap összege elérheti a 2 trillió dollárt.

A szaúdi alap nyilvános kereskedésben megvásárolta a Tesla részvényeinek majdnem öt százalékát, ezután kértek még egy találkozót Musktól, amit július 31-én tartottak. Itt Musk szerint megbánták, hogy korábban nem léptek, és elmondták, hogy támogatnák a cég privát kereskedését. “Nem kérdés, hogy a megállapodás lezárható a szaúdi külföldi alappal” – utal az augusztus hetedikei tweetjére, amiben azt állította, megvan a pénz a tranzakcióra. Azt is írja, a megállapodás nagyjából kész, már csak logisztika van hátra. Már, ha a felügyelet nem szól közbe.

 

„Az én vallásosságom úgy van, hogy isten ránk hagyta a teremtést, a többi marketing”

Palásti József, a Fornetti alapítója